Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28

Forumdeel tekeningen

Waarom maken we geen forum deel waar iedereen tekeningen kan uploaden. Zodat je uiteindelijk een compleet subforum krijgt waar iedereen tekeningen kan downloaden/ kopiëren. Ik heb nog wel een zooitje tekeningen staan. Het is zonde om die ongebruikt te laten.
    Dit stukje tekst heb ik vorige week getypt in een forum post over een buitenbank. Nu lijkt mij zo'n forum deel heel handig. Ik zie het ook voor me dat we in dat forum onderdeel geen discussies houden. Zodat je een lijst krijgt met topics enkel met tekeningen.

bijv:
    Meubel - ronde bank
    Boot - 3 meter sloep
    Boot - Tubby tug
    Meubel - Stoel
    Meubel - steltmansstoel

Zodat je als forum member kan profiteren van de tekeningen van anderen.

Kijk maar wat er mee gedaan wordt.

Re: Forumdeel tekeningen

Dat zou wel zeer handig zijn 8-)

maakt het ook wat overzichtelijker :mrgreen:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brambomb
    Meubel - ronde bank
    Boot - 3 meter sloep
    Boot - Tubby tug
    Meubel - Stoel
    Meubel - steltmansstoel
    Dan stel ik graag voor dat we bovenstaande kernachtige omschrijving hanteren zodat er ook makkelijk in het subforum te zoeken is (zoeken op 'tekening' gaat namelijk een onoverzichtelijke lijst opleveren en 'stoel' is te algemeen; op afmeting is nauwelijks te zoeken)

@lex

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Dan stel ik ook voor om een barricade in te bouwen zodat alleen geregistreerde leden er gebruik van kunnen maken. Anders kan Jan en Alleman er gebruik van maken zonder een zinnige bijdrage aan het forum te leveren.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dat laatste gaat 'niet' werken omdat die zelfde Jan en Alleman zich dan even snel registreren om bij de tekening te kunnen. Dit zou je weer kunnen ondervangen om er dan een minimum van 10 posts aan te hangen, maar of dat dat wenselijk is?

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door @lex
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brambomb
    Meubel - ronde bank
    Boot - 3 meter sloep
    Boot - Tubby tug
    Meubel - Stoel
    Meubel - steltmansstoel
    Dan stel ik graag voor dat we bovenstaande kernachtige omschrijving hanteren zodat er ook makkelijk in het subforum te zoeken is (zoeken op 'tekening' gaat namelijk een onoverzichtelijke lijst opleveren en 'stoel' is te algemeen; op afmeting is nauwelijks te zoeken)

@lex
    Daar heb je een goed punt. Persoonlijk vind ik dat men sowieso wel meer mag letten op hoe topics genoemd worden.
    Een titel als: "mijn nieuwe project" zegt natuurlijk helemaal niks, waarom niet omschrijven wat je gemaakt hebt. Of bij gereedschap "Mijn nieuwe aanwinst", zet er dan iig even achter wat die nieuwe aanwinst is.
    Kleine moeite en het blijft allemaal wat overzichtelijker.

Maar je moet je afvragen of het erg is dat jan en alleman de tekeningen gebruiken. Ik zelf ben een groot voorstander van een open internet waar je gebruik van kan maken al waren het een openbare bibliotheek is. Het komt naar mijn sinds alleen maar tegoeden van de hout en meubel industrie.

En hoe je zo'n forum deel indeelt is nog even de vraag. Iedergeval moet het duidelijk zijn.

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jpandriesse
    Dat laatste gaat 'niet' werken omdat die zelfde Jan en Alleman zich dan even snel registreren om bij de tekening te kunnen. Dit zou je weer kunnen ondervangen om er dan een minimum van 10 posts aan te hangen, maar of dat dat wenselijk is?
    Of het wenselijk is of niet is een vraag die we in de groep kunnen gooien. Ikzelf zit bij ten minste twee fora waar ik 10 respectievelijk 25 bijdragen moet leveren om van de wat uitgebreidere faciliteiten gebruik te kunnen maken. Een forum ontleent z'n bestaansrecht aan de activiteiten van de leden (vooral van de beheerder) en dat mag best beloond worden met een niveau van privileges. Ik heb een zekere afkeer van free-loaders en ik probeer ook de zegswijze in stand te houden van: There is no such thing as a free lunch.
    Er bestaan op het Internet sites waar je geheel gratis allerhande bouwtekeningen kan downloaden. Die sites hebben meestal een flinke portie reclame voor gerelateerde bedrijven. Dat is een economische overweging waar ik niets op tegen heb. Daar is die site gewoon voor opgezet. Maar een forum heeft een andere insteek.
    Just my two cents.

Maar je zou geen reclame hoeven plaatsen op een forum als het een peer 2 peer systeem word. Ik zet mijn tekeningen gratis erop. Ik bepaal of ik dat doe. En ik weet dat iedereen het kan pakken.

Het belonen van meer activiteit op een forum is wel leuk. Echter helpt het niet internet tot één grote handige database te maken.

Juist wel, want dat open internet bestaat alleen bij de gratie van enthousiaste plaatsers. Het kan geen kwaad mensen een beetje te prikkelen.

Forum Rechten