12 voetjol

tuoh

Oud hout
Het bootje neemt de hek- en andere golven als een grote :D geen enkel probleem.
Het bootje reageert als kwikzilver, het draait om zijn midzwaard, en versnelt ongelofelijk snel, heb het op een ander type nog nooit meegemaakt.
Met dank aan zijn verre voorouders dus, die mannen uit het hoge noorden met hun vervaarlijke helm en bijl ;)

Het eerstvolgende project word de restauratie van een 45m2, die is een aardig stukje langer (10m) maar het was in zijn tijd ook een racepaardje.( bouwjaar 1927 à 1932)

Gerestaureerde boten blijven in de vereniging, en er word zoveel mogelijk mee gevaren. De vloot word zo langzaam maar zeker steeds uitgebreid. Maar dit laatste is geen probleem, we hebben er begin deze maand 130m steiger bij gekregen, er is dus nog ruimte zat.

Mvg,

André
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Ziet er goed uit André!

Ik ben sinds een jaar bemanning van een schakel, waar we wedstrijden mee varen en bewonder deze werkstukken dus heel erg. Voor mijn eindproject op school wil ik misschien daarom een schakel bouwen. Heb jij toevallig bouwtekeningen van een schakel of ken je iemand die die bouwtekeningen heeft?

Groetjes,

Lennaert
 

klusfoobje

Actieve deelnemer
25 jan 2010
148
0
mozeskriebe;l zeg, WAT EEN PRACHT VAN EEN BOOT!, puur ambachtelijk handwerk...

Wacht even, m'n kwijlbakje is vol, even een nieuwe pakken ...

Hoe verraderlijk eenvoudig ziet het eruit als je de reportage leest en de foto's bekijkt...
Ik verbaasde me even over het gegeven lakken over olie, maar dat zal mijn gebrek aan kennis zijn.

Wat de schakel betreft, das een leuke boot hoor. Mijn vader heeft destijds een schakel op zijn kamer in Amsterdam gebouwd. Was de grootste boot die aan de takel door het raam naar buiten kon.
Spanten zaagde hij uit de eikenhouten bedden die hij kocht op het waterloo plein....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.