Bedtafel verstefigen

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Ik ga een bedtafel maken,:

xeivee.png



Alleen hoe kan ik het beste de hoeke verstevigen, zonder dat het goed in zicht blijft.

Zal ik het van MDF of WBP maken.
En alleen verlijmen en schroeven in de koppen lijkt mij niet stevig genoeg.
Mischien hoekijzers?,hoekhoutjes
 

WR1944

Oud hout
Met een paar stevige hoekijzers kom je een heel eind. Als de hoekijzers 3 mm dik zijn en je doet er 3 per kant heb je een stevige constructie. Het volgende probleem wordt dan hoe je de schroeven stevig in het hout vastzet. Als je korte slotbouten gebruikt heb je een aardig oppervlak om krachten over te brengen. Dan lijkt me multiplex beter geschikt dan MDF en dan zit je 3/4" (19 mm) in de goede richting. Als je de slotbouten niet in het zicht wil hebben kan je ze net onder het oppervlak verzinken.

Succes, Wim
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Is het niet mogelijk om er een schap onder te maken? Op bijvoorbeeld 7.5cm onder het boveste blad? (je kan daar mooi tijdschriften e.d. in kwijt) de zijkanten hebben op deze manier veel meer steun.
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Hij moet wel een beetje stevig zijn om een laptop ernzo te kunnen dragen, En iss dat schap is een idee
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Geen ijzer in een werkstuk toevoegen als het niet nodig is :D Onthoud. Lijm is 10x sterker dan schroeven. Probeer zoveel mogelijk ijzer uit je werkstuk te houden.

Mijn bed tafel... Net gemaakt moet nog afgeschilderd worden

IMAG0075.jpg
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Nee deze heb ik opmaat gemaakt voor een bed. Ik neem ook niet aan dat je voor zo'n werkstuk een tekening nodig hebt. Een beetje improviseren af en toe is ook leuk.
 

robin haegeman

Nieuw lid
28 apr 2011
12
0
www.fantasia-speelgoed.be
Ik zou met een massief houtenraam werkje werken met daarop dan een MDF blad zelfde constructie voor de zijkanten en dit alles verbindel met deuvels of lammello's . MDF kan dan lichter, constructie kan steviger, en je zal minder last hebben van doorbuigingen

Wat ik ook zou voorzien is hoek klossen die de benen en het blad nog eens extra verbinden. Driehoeken zorgen altijd voor stevigheid in zo een constuctie ;) .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.