ontwerp/bouwtekening tuinstoel/gevonden

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
hallo
iemand een idee hoe ik aan een ontwerp kom voor een 'smalle' tuinbank, dus stoel? ik zie vaak leuke tuinbanken voorbijkomen en dan vraag of kijk ik of er ook een stoel van bestaat, in de zelfde vorm. helaas is dat er meestal niet.
en ik wil eerst weten of zo'n stoel lekker zit en daarom ga ik in de bank zitten en die vorm zou ik dan willen.
het valt mij op dat banken die geen rechte hoek heeft het lekkerst zitten.

nou ja, mijn vraag eigenlijk ; hoe kom ik aan een ontwerp?

bvd
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Re: ontwerp/bouwtekening tuinstoel

En zo'n vraag hoort dan weer onder het kopje meubels. Om het geheel wat overzichtelijk te houden ;)
Voor een ontwerp ff googelen. Er is zeker voor dat soort dingen onwijs veel te vinden.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Re: ontwerp/bouwtekening tuinstoel

Hallo Mootje.

mail mij even je prive mail ik heb een paar tekeningen van bankjes voor je. als je die smal uitvoert dan heb je een STOEL. ;)

Hartelijke groet Hugo
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Re: ontwerp/bouwtekening tuinstoel

Waarom maken we geen forum deel waar iedereen tekeningen kan uploaden. Zodat je uiteindelijk een compleet subforum krijgt waar iedereen tekeningen kan downloaden/ kopiëren. Ik heb nog wel een zooitje tekeningen staan. Het is zonde om die ongebruikt te laten.
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
Re: ontwerp/bouwtekening tuinstoel

@ jpandriesse; sorry voor het verkeerd plaatsen. en googelen heb ik gedaan , was voor mij niet duidelijk genoeg, ben blond :roll:

@ jokke ; ja die had ik gezien en de zitting/leuning is voor mij te recht.

@ armadaman/hugo; je hebt pb, ik hoop op een voorbeeld met krommingen.

@ brambomb; goed idee zelf tekenen, heb wel even een voorbeeld nodig, maar dat vraag ik aan hugo.
enne een topic met ontwerpen en bouwtekeningen, hhmm... geen slecht idee.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Re: ontwerp/bouwtekening tuinstoel

mootje zei:
@ jpandriesse; sorry voor het verkeerd plaatsen. en googelen heb ik gedaan , was voor mij niet duidelijk genoeg, ben blond :roll:

@ armadaman/hugo; je hebt pb, ik hoop op een voorbeeld met krommingen.

Hoi wel je mailtje gezien maar nog geen prive mail ontvangen?

HG Hugo
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
Re: ontwerp/bouwtekening tuinstoel/ gevonden

hoi hugo ik dacht dat je pb bedoelde, maar goed

ik heb inmiddels een tekening gevonden, en alles staat in het engels, dus ook engelse maten. het is in pdf , ik zou m graag op het forum zetten. het zijn een aantal bladzijden, als het te groot is hoor ik het wel.
als er iemand toelichting kan geven graag. en wie weet heeft iemand anders er nog wat aan.



Attached files project-garden-bench.pdf (267.9 KB)
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
o ik dacht dat als je de pdf aanklikt, dat je m dan in beeld kreeg, maar je moet m downloaden, hm niet handig, iemand enig idee hoe ik deze tekening op het forum krijg?
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.208
519
Eanske
ingoogni.nl
mootje zei:
o ik dacht dat als je de pdf aanklikt, dat je m dan in beeld kreeg, maar je moet m downloaden, hm niet handig, iemand enig idee hoe ik deze tekening op het forum krijg?

bijgaand alleen het plaatje van het bankje, de rest gewoon pdf laten, is veel beter te printen dan een serie plaatjes.

[album]77[/album]

i.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.