Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: verlovingsring

verlovingsring

Beste vrienden houtbewerkers,

Al enige tijd loop ik rond met het idee om mijn vriendin een beetje ten huwelijk te vragen. Nu hoort daar uiteraard een of ander ringvormig element bij. Nu is het zo dat ik met haar deze zomer een paar weken naar Canada trek (ja hoor, veritas here i come!) en ik zou het haar daar ergens willen vragen. Algemeen bekend is dat de douane vnl metaal registreren zal. Dus wou ik een ring ik hout maken.

Al weet ik niet echt hoe. Ik wil niets speciaals, gewoon recht is wat ik wil. Maar welke houtsoort is daarvoor geschikt? Liefst niet te dik ook trouwens.

Re: verlovingsring

Grappig...
    Ik heb met hetzelfde idee rondgelopen.
    Hoewel geen verlovingsring oid, maar gewoon een ring voor mijn vriendin haar verjaardag.
    Omdat ikzelf niet het idee had dat het maken van een ring wat zou worden, besloten om toch maar een mooie ring te kopen en zelf een doosje te maken om hem in te stoppen. Hier ben ik toevallig vanavond mee begonnen. Het wordt een doosje uit essen en noten.
    Als ik nou eens een camera had, dan kon ik eens een foto plaatsen. Mmm kan er vast wel een scoren op 30 april.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Surfie : Het maken van een ring is erg leuk maar ook delicaat werk. Ik zou een mooie fijnnerfig stuk hout gebruiken met een tekening/kleur die je aanstaande mooi vindt. Ik heb bv wat hele mooie stukken rosewood liggen waar ik eens wat ringen van gemaakt hebt. Scherpe beitels , rustig werken en je komt er zeker!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Surfie
    Beste vrienden houtbewerkers,

Al enige tijd loop ik rond met het idee om mijn vriendin een beetje ten huwelijk te vragen. Nu hoort daar uiteraard een .
    Hallo Surfie

:lol: :lol: :lol: Wat een beetje ten huwelijk vragen is weet ik niet :lol: :lol: :lol:

Maar met een handgemaakte trouwring maak je vast een goede kans. Heel veel succes met je plan, laat je een paar foto's zien.

HG Hugo

wat een leuk idee. tja ik denk dat het even uitproberen is met verschillende houtsoorten en misschien zelfs wel in èèn ring. en natuurlijk voorzichtig draaien, maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken . ik ben benieuwd en succes ermee.

Voor de verlovingsring een voorbeeld in cocobolo. De witte puntjes in de ringen beeld de twee eenheid uit.

Attached files

Hoi Surfie,

ik heb ook met dat idee rondgelopen!! Heb ook al eens een kleine poging gewaagd om een ring te draaien maar dat ging niet best...

Ben eigenlijk ook zeer benieuwd hoe dat in zijn werk gaat!

Gr. G.A.V.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@ quirinus-> erg mooi project. wat zit er in het doosje om de ringen "vast" te houden?

Surfie, erg leuk idee om dat te doen, het antwoord hierop is wat Quirinus hier gepost heeft.
    Dat ziet er fantastisch uit.
    Zo zie je maar dat een foto meer zegt dan 1000 woorden.
    Zou dit idee maar stelen als ik jou was.
    Groetjes, Ad

Het draaien van ringen is niet echt het maklijkste dat er is. Dus een keer op proef zal zeker geen kwaad kunnen. Het feit dat je met scherp gereedschap moet werken lijkt mij wel logisch.

Misschien is dit wel iets goeds om groen(nat) te draaien. Of toch zeker om te proberen.
    Voor houtsoorten is er keuze genoeg denk ik. Echter zou ik toch ook niet te hard gaan. Wel zeer fijnnervig.

Veel succes

Chris

Forum Rechten