post je werkplaats

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
aangezien alles in het forum doorverspreid staat, is hier dan het heuse post je werkplaats topic.

probeer weinig offtopic te gaan, zodat we van jullie werkplaatsen kunnen genieten.
Zo kunnen we van elkaar ideeën opdoen voor een prettige werkomgeving!
 

Tijntje

Actieve deelnemer
19 mei 2010
86
0
Op dit topic zat ik te wachten.

Ik ben begonnen met dit:
[album]46[/album]

Toen heb ik deze maar aangeschaft omdat ik iet groters wou.
[album]44[/album]


Deze afkortzaag kon ik ook niet laten schieten. :D
[album]45[/album]

Toen nog maar een vlak/vandiktebank erbij. :D
[album]47[/album]

En met die kleine mobiele afzuiging was ik ook klaar mee! :lol:
[album]48[/album]

[album]50[/album]
[album]49[/album]

Wie volgt? :D
 
A

Athanor

Guest
Het idee is leuk, maar de uitvoering van Tijntje bevalt me niet. De foto's staan op een externe site, waardoor bij het bekijken van de foto's een aparte pagina wordt geopend, werkt op mijn IPad heel vervelend. Je kunt de foto's beter uploaden op het forum.

Fons

P.S. Volgende maand kom ik met een update van de inrichting van mijn werkplaats.
 

WR1944

Oud hout
Ik was vandaag in een opruimerige bui en heb m'n werkplaatsje een beetje toonbaar gemaakt. Ik heb een hoek van de kelder bezet en ik ben van daaruit verder gegaan. De ruimte meet ongeveer 8 bij 4 meter en ik heb iets minder dan de helft ontgonnen. En ik heb al plannen voor een kleine uitbreiding, een werkbank voor houtbewerking met handgereedschap.
De foto's tonen de kelder zoals ik die aantrof, een dump voor overtollig materiaal waar met moeite een pad werd vrijgehouden om naar de laundry te komen, achterin de kelder en wat ik ervan gemaakt heb. Geleidelijk aan heb ik hand- en electrisch gereedschap aangeschaft en ik kan nu redelijk uit de voeten. Maar het gros ervan had ik al in Holland. Na de grote verhuizing zal ik dus veel dubbel hebben.

Attached files
 

tuoh

Oud hout
Omdat ik vandaag toch rondliep met een fototoestel maar even de werkruimte onder vuur genomen met onderstaand resultaat.
Op de prominentste plaats staat de prominentste machine :D De rest is bladvulling.

Mvg,

André

Attached files
 

tuoh

Oud hout
rendew zei:
Dat is helemaal geen werkplaats dat is een paleis een lustoord ,'t is hemels

Het is inderdaad een plezier om te werken in een goed geoutilleerde ruimte, maar die heb je niet op één dag.
Het is een proces van jaren, overwegen, aankopen, iets beters kopen, een eerdere machine terug verkopen, etc. Ook de werkplaatsschikking is hier heel belangrijk, alles moet voor het grijpen liggen, alle machines ( of ander gereedschap) moeten snel bereikbaar en inzetbaar zijn. Maar ook dat is iets dat moet groeien, of dat groeit door de aard van het te bouwen werk.

Zo werkte ik enige jaren geleden veel met plaatmateriaal, (kasten allerhande) dat was het moment dat een verticale raamzaag zijn intrede deed in de werkplaats.
Nu er de laatste jaren weer een verschuiving is naar massieve houtbewerking heb ik het machinepark in die zin aangepast. De raamzaag is er uit gegaan, en weer andere machines hebben die plaats ingenomen.
En ook heel belangrijk in een werkruimte: ORDE, alles op zijn plaats, niet moeten zoeken naar alles en noch wat, dat spaart tijd en veel ergernis.

Maar na al die jaren is dit het uiteindelijk geworden, wat er nu binnen enkele dagen nog bij komt is een figuurzaag van Excalibur, de absolute top in dit gamma. Maar wil je mooi werk maken, en ook nog alles binnen een aanvaardbare tijd afwerken, dan moet er geïnvesteerd worden. Althans,dat maak ik mezelf toch wijs :D

Mvg,

André
 

PatrickM

Actieve deelnemer
4 feb 2011
84
0
Even een paar voorschotjes


qnn23o.jpg


Snel een werkbankje inelkaar gezet voor iemand, zaagtafeltje, gereedschapskoffert en wand.


2mme58l.jpg


Even voor een muziekje gezorgt.




EN uiteraard gebeuren er ook weer ongelukken :(


]
sfuef9.jpg


Uitgeschoten met een torx bitje



Binnenkort meer
 
A

Anonymous

Guest
Binnenkort meer uitschieters??
Dan zou ik serieus overwegen een andere hobby te nemen.
Dammen bijv.is een vrij veilige bezigheid.

Succes...................
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Henkus zei:
Binnenkort meer uitschieters??
Dan zou ik serieus overwegen een andere hobby te nemen.
Dammen bijv.is een vrij veilige bezigheid.

Succes...................
Ga maar eens dammen met een van mijn cliënten... :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.