Mijn 1ste Tuinbank

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo mensen
Ik ben sinds gister bezig met een tuinbank voor mijn moeder.
Ben zonder tekening begonnen met alleen het idee in mn hoofd van hoe hij ongeveer moet worden.
En dat is tot nu toe nog wel erg goed gelukt heb ik het idee.
Hij zit in iedergeval wel erg lekker ( heb even paar latjes op de zitting gelegt om te kijken hoe het zat)
Ik heb geen pengat verbinding gebruikt omdat ik geen zin had om alle gaten te steken met de beitel.

dit is wat ik af had naar 2/3 uurtjes knooien.
80954765.jpg


Vandaag ook weer een uurtje of 2 bezig geweest met de rugleuning.
Wat vinden jullie ervan?
80954854.jpg

Het eindresultaat van de rugleuning.
80954804.jpg

80954811.jpg


Ik zit nog in twijfel of ik de zitting net zo doe als de rugleuning.
En voor de rest timmer ik het bankje nog helemaal af met die latjes wat je op de laatste 2 fotos kan zien.

Met vriendelijke Groeten Remon Hamberg
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
waar twijfel je tussen, voor de zitting? en wat bedoel je met aftimmeren?
volgens mij als de zitting erop zit, is ie toch al af? of zie ik iets verkeerd?
in ieder geval ziet ie er erg mooi uit, je moeder zal trots zijn ;) en er erg blij mee zijn.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
246
3
Ik vind het er mooi en robuust uitzien. Heb je deze zelf ontworpen, of heb je ergens een voorbeeld gezien?
Alleen wel een beetje jammer van al die schroeven die je ziet, of heb je hier bewust voor gekozen?
(Toch wel rvs schroeven he? )
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo mootje.
Ik zit nog in twijfel of ik de zitting het zelfde maak als de rugleuning.
Dus met horizontale en verticale latjes , want het is wel erg veel en best saai werk al die latjes erop maken.
Met aftimmeren bedoel ik die latjes die je op de laatste 2 fotos ziet , bij de armleuning.
Daar wil ik er nog even meer van maken op het bankje , want ik vind het er wel leuk uitzien.

En @ creatief met hout
Ik heb het helemaal zelf ''omtworpen'' , eigenlijk heb ik niks ontworpen en ben ik gewoon bezig gegaan. :oops:
Ik had wel een idee in mijn hoofd van hoe het er ongeveer uit moest komen te zien.
Zoals de verticale latjes op de rugleuning was gewoon een spontaan idee wat wel goed is uitgepakt.

En waarom ik schroeven heb gebruikt is omdat ik het matriaal niet heb om gaten te maken voor pengat verbinding.
En ook om eerlijk te zijn geen zin heb om die gaten allemaal met de hand te steken.
wel ga ik ze waarschijnlijk nog wegplamuren zodat dat ook weer netjes lijkt.
( En ja het zijn wel rvs schroefen ;) )

Groetjes Remon Hamberg

p.s bedankt voor de complimenten:D
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Erg leuke bank Remon, die donkere latjes op de bank maken het net even af.
Voor de zitting kan je misschien de latten in de lengterichting plaatsen.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Leuke tuinbank, en dat ie goed zit geen twijfel aan, een paar kussentjes op het zitvlak is ook niet gek.
Was het geen optie geweest om de latjes voor de rugleuning te lijmen ipv te schroeven?
Groeten, Ad
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
246
3
Misschien kun je ze alsnog lijmen.
Schroeven eruit, vervolgens lijmen en daarna de schroefgaten uitboren en er deuvels inslaan.
Weet niet of dat mooi staat, het is maar een idee.....
 

Dave

Actieve deelnemer
12 aug 2010
168
0
Ziet er wel leuk uit zo, misschien een tip om alle schroeven op gelijke hoogte in de latjes te draaien. Ziet er misschien nog iets strakker uit. Maar wel een leuk ontwerp!
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Heb de tuinbank nu zo goed als af , zal vanmiddag als ik tijd heb even foto plaatsen:D
Moet alleen de bank nog even opschuren en in de groene tuinbeits zetten.
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Het heeft even geduurt , maar hier zijn de fotos !
Hij staat op zn plekje bij de moestuin , mn moeder heeft hem goedgekeurd:D
1309096968_5_P-EM.jpeg



1309097455_5_bdWd.jpeg
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
@rudy
Ik kan het je alleen maar aanraden , het is veel en veel makkelijker dan je denkt.
En het is ook nog eens egt een heel leuk project ook!
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo rudy
Ik heb er geen bouwtekening van , ik ben gewoon begonnen enigste wat ik wist was dat de rugleuning onder een hoek van 70 graden moet staan en dat het fijn is als de zitting aan de achterkant lager dan aan de voorkant is. Maar als jij graag zo tuinbank wil maken kan ik je wel wat maten doorsturen zoals hoogte zitting , hoogte rugleuning ,hoogte armleuning etc.

Groetjes Remon
 

Remon-Hamberg

Actieve deelnemer
15 feb 2011
36
0
Hallo Rudy
ik ben er nog niet aan toegekomen om alles op te meten.
Want ik zit namelijk op dit moment in de examens en ben daar druk voor aan het leren :(
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo Remon,

Helemaal geen probleem,er is geen haast bij nu toch even geen tijd.
Ik wacht wel af.

Mvg,µRudy
 

scharrel charl

Nieuw lid
19 sep 2010
16
0
hallo remon als je toch gaat meten zou je mij ook de maten kunnen toe sturen ik vind het ook een hele mooie bank om eens te maken
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.