Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

badkamermeubels in eik

hey ,

ik ben gisteren begonnen met het maken van men badkamermeubels , ik ga een kast maken waar 2 wastafels in komen en met onderaan 3 deurtjes voor handdoeken enz... en nog een wandkastje met 3 deurtjes met spiegels in.
    aan dit wandkastje ben ik gisteren begonnen .
    de verbindingen heb ik gemaakt met lamello's .
    hier een kort filmpje van de opbouw
    [youtube][/youtube]

en nog wat foto's ,

voor het maken van de sponning heb ik even misbruik gemaakt van men paneelzaag omdat ik nog geen frezen heb :|

rug op maat gezaagd

ik ga het hout ceruseren en heb dus hiervoor de nerven moeten uitborstelen , dit heb ik gedaan met een staalborsteltje op men boormachine .
    foto VOOR

foto NA

en bij het schaven was er een kwast gedeeltelijk uitgetrokken dus heb ik deze ook moeten opvullen .

en tot zover ben ik vandaag gekomen . lijmen ga ik morgen doen , tenzij ik het eerst ga insmeren met het product om de nerven te witten ( weet de naam niet) omdat dit het werk wel zou gemakkelijker maken omdat ik dan niet in de hoekjes moet zitten prutsen . maar anderzijds kan ik dan wel niets meer opschuren eens gelijmd.
    dan moet ik nog enkel de deurframpjes maken en dan de spiegels laten snijden en intussen begin ik al aan men grotere kast .
    tot later .

groetjes
    ruben

Re: badkamermeubels in eik

hoi

uit wat bestaat de rug van dit kastje ?
    Is dit een multiplex van eik of een massieve rug ?

vriendelijke groeten
    Stef

hey stef ,

de rug van dit kastje is gemaakt uit een triplex met eikenfineer .
    heb deze platen gekregen van iemand die ging verhuizen

groetjes
    ruben

ik ben toch tot het besluit gekomen om het eerst te witten en dan te lijmen .
    hier al een klein voorproevertje hoe het er gaat komen uit te zien .

groetjes
    ruben

Leuk dat steeds meer mensen op Youtube gaan. Enne, wees niet te benauwd voor (bewegende) filmpjes heh, dat maakt het des te leuker.

Het witten ziet er mooi uit, ben benieuwd hoe het eindresultaat eruit gaat zien.

@ monkeyfreek
    dat is mooi materiaal om zulke ruggen mee te maken.Ik zal mij eens informeren bij de plaatselijke hh

vriendelijke groeten
    stef

wel Houthasses ik was men pennen aan het frezen en dacht laat ik hier dan maar eens een filmpje van maken
    het filmpje laat dus zien hoe ik men pennen heb getrokken op de topie .
    normaal zouden er 2 van deze frezen boven elkaar moeten staan zodat je de pen in één keer kan trekken maar daarvoor zou ik nog een stukje moeten kopen.
    ik heb namelijk een freesas van 30mm maar deze frezen hebben een gat van 50mm omdat deze nog van mijn vader zijn combine waren . nu heb ik hiervoor 2 ringen gekocht zodat ik een frees met een gat van 50mm kan plaatsen , maar om deze 2 frezen dan boven elkaar te monteren moet ik 4 van die ringen hebben .
    hier dan het korte filmpje :
    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

groetjes
    ruben

de deurtjes zijn nu ook klaar , maar nu hier nog geschikte scharnieren zien voor te vinden .
    ik heb gekozen om de spiegels in een sponning te leggen , zo kan ik als er eens scherven zijn zonder probleem de spiegel vervangen.
    nu komt er in het bovenste vak een TL lamp te zitten en nu twijfel ik nog of ik er mat glas zou voor zetten of plexiglas die ik dan wat zou opschuren zodat die dan ook een mat effect krijgt , waarschijnlijk zal het plexiglas worden omdat dit minder snel zal breken.
    en dan nu foto's

nu nog enkel bedenken wat voor scharnieren ik er kan op zetten want ik zit met een redelijke smalle stijl vanwege de sponning van de spiegel .

groetjes
    ruben

Dat word een mooie kast zo te zien.

Maar toch een opmerking voor een probleem dat ik hier op het forum wel vaker tegenkom, namelijk het zoeken naar geschikte scharnieren.

Dit is typisch een probleem dat al tijdens de ontwerpfase moet opgelost worden. Op dit tijdstip is het namelijk maar een kleine moeite om het ontwerp aan te passen aan een gekozen scharnier.
    Op het einde van de bouw is het heel wat minder makkelijk om voor een gebouwde constructie nog geschikte scharnieren te vinden. Aanpassen is hier heel lastig, de keuze uit geschikte scharnieren heel beperkt, en dan moet je deze nog vinden ook.

Wat je hier nog kan gebruiken zijn "speunen" ken jammer genoeg de in Nederland gangbare naam niet.
    Dit type scharnieren word in de onder- en bovenkant van de stijl ingelaten, en draait in een metalen plaatje met een gepaste boring er in, deze plaatjes worden in onder- en boven schab ingelaten.

Eens geplaatst zijn deze scharnieren onzichtbaar.

Mvg,

André

helaas ben ik ook tot deze conclusie gekomen maar te laat, en voor men grotere kast ga ik ook eerst men scharnieren kiezen en dan men kast maken.
    wat je zegt voor die speunen te gebruiken is geen slecht gedacht , althans toch voor de buitenste deurtjes.
    maar voor het middelste deurtje gaat dit toch niet lukken omdat dit deurtje wordt tegen gehouden door een post en zo toch niet gaat kunnen draaien ?
    voor de zijkanten zou ik ook nog kunnen onzichtbare scharnieren kunnen gebruiken .
    het is net bij het middelste deurtje dat het schoentje knelt .
    men grootvader zij voor het middelste deurtje naar boven of naar onder laten open te gaan , maar dat vindt ik persoonlijk niet echt mooi .
    maar dit is wel men noodplan voor moest ik echt geen geschikte scharnier vinden voor dit deurtje.
    bedankt al voor de tip

groetjes
    ruben

Forum Rechten