een Record#04

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
In mijn jacht op schaven kwam ik deze #04 tegen. Ik had nog nooit van Record gehoord en zo leer je iedere dag wat bij ;) . Hij was in beroerde staat maar dat spreekt mij juist wel aan. Als hij dan weer in orde is dan heb ik er ook weer veel plezier aan. Omdat de verf er grotendeels vanaf was is hij eerst een week in de ontroester gegaan , daarna is er geen verf meer te bekennen. wat er nog op zat kan je er met je vingers afpulken. Ik heb geen ervaring met emaile verf en heb hem met Hammerite gespoten. Niet origineel maar wel heel goed tegen roest. Ik ben vergeten een foto VOOR te maken. Wel zie je 2 onderdelen. Als ik klaar ben dan plaats ik eindfoto's

Hartelijke groet Hugo

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
vladimir zei:
Ziet er goed uit :cool:

wat voor ontroester gebruik je ?.

Hallo Vladimir

Eigenlijk heel simpel, je haalt een zak soda bij de supermarkt. Bij de kringloopwinkel koop je een oude wasmand of vuilnisbak. Een voeding van 12V 2Amp aansluiten en wachten maar. even gogelen ;) op chemisch ontroesten en je weet alles. Op tweakers beschrijft iemand zijn hobby "schaven opknappen" zit vol goede tips.

Hartelijke groet Hugo
 

vladimir

Actieve deelnemer
21 apr 2011
101
0
33
goringem
dankje.

ik gebruikte altijd diwaterstofsulfaat maar dat is rotzooi ( werkte wel heel goed ).

dan is dit een veel betere en veilige manier :D
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Vladimir

Je moet wel in de gaten houden dat de damp giftig is, daarom staat de bak ook buiten naast mijn schuur.
Wilco heeft een goede beschrijving staan, kan je ook gelijk even kwijlen van zijn gereedschap.

Hartelijke groet Hugo
 

vladimir

Actieve deelnemer
21 apr 2011
101
0
33
goringem
ja ik ga volgende week het electrolitisch ontroesten proberen :mrgreen:

ik zet de bak buiten onder het afdak neer :D
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht