Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: een Record#04

een Record#04

In mijn jacht op schaven kwam ik deze #04 tegen. Ik had nog nooit van Record gehoord en zo leer je iedere dag wat bij . Hij was in beroerde staat maar dat spreekt mij juist wel aan. Als hij dan weer in orde is dan heb ik er ook weer veel plezier aan. Omdat de verf er grotendeels vanaf was is hij eerst een week in de ontroester gegaan , daarna is er geen verf meer te bekennen. wat er nog op zat kan je er met je vingers afpulken. Ik heb geen ervaring met emaile verf en heb hem met Hammerite gespoten. Niet origineel maar wel heel goed tegen roest. Ik ben vergeten een foto VOOR te maken. Wel zie je 2 onderdelen. Als ik klaar ben dan plaats ik eindfoto's

Hartelijke groet Hugo

Attached files

Re: een Record#04

Ziet er goed uit 8-)

wat voor ontroester gebruik je ?.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Dat is een funky kleurtje blauwe Hugo!!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vladimir
    Ziet er goed uit 8-)

wat voor ontroester gebruik je ?.
    Hallo Vladimir

Eigenlijk heel simpel, je haalt een zak soda bij de supermarkt. Bij de kringloopwinkel koop je een oude wasmand of vuilnisbak. Een voeding van 12V 2Amp aansluiten en wachten maar. even gogelen op chemisch ontroesten en je weet alles. Op tweakers beschrijft iemand zijn hobby "schaven opknappen" zit vol goede tips.

Hartelijke groet Hugo

Vladimir,

Zie ook mijn site voor een handleiding voor electrolitisch ontroesten:
    http://hobbyhoutbewerking.nl/ontroesten.htm

dankje.

ik gebruikte altijd diwaterstofsulfaat maar dat is rotzooi ( werkte wel heel goed ).

dan is dit een veel betere en veilige manier

Hallo Vladimir

Je moet wel in de gaten houden dat de damp giftig is, daarom staat de bak ook buiten naast mijn schuur.
    Wilco heeft een goede beschrijving staan, kan je ook gelijk even kwijlen van zijn gereedschap.

Hartelijke groet Hugo