Eenvoudig Tv-meubel

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Op school heb ik een opberg/tv meubel moeten maken.

Zie hier het resultaat:
img17821.jpg

img17811.jpg

img17831.jpg


Het meubel is esdoorn gefineerd en heeft massieve herlijsten. Afgewerkt met olie.
De afmetingen zijn 80x70x42.

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Lennaert
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Lennaert, dat ziet er weer degelijk uit. Qua stijl niet mijn eigen smaak maar wel erg mooi uitgevoerd. Waarom is het vak door de DVDspeler zo groot? Het fineren ziet er ook goed uit.
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Rick, ik zit er over te denken om het gat op te vullen met een cd-rekje. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik er van te voren niet over na had gedacht dat het gat zo groot zou worden. De hoogte word namelijk bepaald door de dvd's, die er staand in moeten staan.

Ik heb trouwens een voorgefineerde plaat gebruikt :lol:

Groetjes.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Lennaert, op de foto kan ik het niet goed zien maar zijn beide deuren even groot? Zo ja, was het dan niet mooier geweest om de lijn van het bovenvak aan te houden als verdeling voor de deuren? Ach, is maar een idee , hahaha! :D
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
De deurtjes zijn even groot. De scheidingswand staat iets uit het midden omdat de dvd speler te groot is. Ik had de deurtjes gelijk kunnen houden met de scheidingswand, maar vroeg me af of dit mooi zou worden. Heb daarom ervoor gekozen om de lijn niet te laten doorlopen en de deurtjes gelijk te houden. Ach ik stoor me er totaal niet aan, en ben er tevreden over. Graag had ik hem wat gecompliceerder willen maken, alleen laat school dat in het eerste jaar natuurlijk ook nog niet toe. Je hebt maar een aantal weken de tijd om je werkstuk te realiseren (voor mij meer dan genoeg tijd, voor andere krap aan). Daarom heb ik gekozen om een eenvoudig ontwerp te maken. Tevens helpt dat, omdat ik nu in 2 weken het kastje al af had. Ben nu direct begonnen aan de volgende opdracht, zodat ik volgend jaar in het versnelde leerjaar terecht kom. Dit kan mij uiteindelijk een half jaar schelen.
Ik kan je al wel beloven dat mijn bijzettafeltje, waar ik nu mee bezig ben, aardig gek gaat worden. Heb een leuk idee, waarvan ik hoop dat het goed uit pakt. Wellicht maak ik ook nog een inlegwerkje. :cool:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Mensen die zo genieten van hun opleiding vliegen er door heen!!! Hardstikke gaaf man, ben zeer benieuwd naar het bijzettafeltje
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Mooi gemaakt man. Ziet er degelijk uit. Jammer dat door de hoeveelheid ikea meubilair zulke meubels van echte vakmensen worden onder gesneeuwd.

Maar toch netjes gedaan
 

tjalling

Actieve deelnemer
9 jul 2009
57
0
Hoi Lennart,
Tja complexiteit is een schoon goed. daar kom jij vanzelf aan toe zeker als je het zo aanpakt zoals je het nu doet. Kortom de opdrachten "zoals de school het wil" en vervolgens zoveel mogelijk ruimte voor jezelf innnemen ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.