Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 17

Onderwerp: Constructie terras

Constructie terras

Dit is het vervolg op de topic over mijn zoektocht naar FSC-hout voor mijn terras. Het zijn dus planken uit het ruim van een graanschip geworden. Keihard en loodzwaar Azobé. Al het hout is ondertussen thuis.
    [img][album][/album][/img]
    Ik ben gelijk begonnen met gereedmaken van de stukken voor de boord/grondkering. De planken moeten aan de zijkant afgeborsteld worden, en aan de onderkant zit er vetplekken. Ik heb de indruk dat de stalen draagstructuur van het schip goed met vet werd ingesmeerd alvorens de planken werden geplaatst.

Attached files

Re: Constructie terras

hey,

dat zier er mooi hout uit als ik zo de kopse kant bekijk .
    hoe vorderen de plannen ?

groetjes
    ruben

De plannen zijn ondertussen in uitvoering. Het gaat nog behoorlijk wat werk zijn (ik hoop tegen het einde van de zomer rond te zijn!), maar een begin is gemaakt. Het eerste deel van de grondkering is inmiddels geplaatst, er moet wel nog een lijst op komen. Die is ondertussen in productie. Het bewerken van het hout valt al met al nog mee. Wel enkel hardmetaal snijgereedschap. Zelfs het A2 staal van Veritas verslikt zich in dit hout. Voor het frezen van de verdunning van de planken zodat ze in de gleuven passen had ik eerst de blokfrees met HSS messen gebruikt, maar na enkele stukken was deze al bot. De snijrand plooit gewoon om! Dan maar terug de grote pennenkop met wisselmessen gemonteerd. Deze doet zonder problemen zijn werk. Zelfs het stof valt nog best mee. Ik had erger verwacht, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld Padoek.

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Leuk hoor en helemaal in combinatie met het verhaal van waar het hout vandaan komt

Begint er al mooi uit te zien.

ik ben benieuwd naar het eindresultaat 8-)

Ondertussen is fase één van het terras gereed. Het afwerken van de tuin is voor de komende weken. Het terras zelf zal nog even moeten wachten, eerst enkele andere klussen in huis en tuin doen.

Attached files

Heel mooi

de staanders hoe diep zitten die in de grond??

en zit de stalen hoek balk in de beton?

Groetjes

ziet er al goed uit
    komt er waar nu overal waar de kiezels liggen ook hout over te liggen of heb ik dit verkeerd ?

succes nog en hou ons op de hoogte .
    groetjes
    ruben

De staanders zitten ongeveer 60cm in de grond. Maar ook de hoeken zijn hout, stalen profielen heb ik niet gebruikt. De staanders staan onder in beton, dan gewoon wat aarde, en boven terug beton maar dan wat breder. Dit heb ik gedaan met het idee dat een bredere plaat boven meer stabiliteit geeft. Het beton is gemaakt met de kiezel die er ligt, en niet teveel cement. ik hou nu al rekening met de dag dat ik het moet afbreken. Iets goed maken is één ding, maar te goed hoeft ook niet want dan zit je later met een probleem! En ik ben deze problemen al tegen gekomen met eigen constructie's die te goed waren gemaakt.
    Er komt inderdaad hout overal waar nu steentjes liggen, een 60 m2 in totaal.

Mathieu

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik vind dat kiezel eigenlijk wel mooi. Houd er ook rekening mee dat dat schoner en droger blijft. Dat zal je vooral merken aan wat je je huis in loopt.

Forum Rechten