Hoi!

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Al een paar weken volg ik dit forum en ter gelegenheid van de geheel vernieuwde lay-out leek het me leuk om me even voor te stellen.

Ik ben Rob Heckemann, 53 jaar, werk in de gezondheidszorg (psychiatrie, management) en heb mijn hele leven in mijn vrije tijd met hout gewerkt. Eigenlijk vind ik alles met hout leuk, het werken er mee maar ook het hout zelf. Mijn vrouw grinnikt als ze me weer eens een stuk hout ziet aaien of enthousiast kan worden over de geur van hout (loofhout ceder.... Heerlijk!!). Hout kan ik ook niet laten liggen, ik stop zelfs op de snelweg om te zien of die plank die er ligt nog bruikbaar is en sleep hout uit het bos als het er mooi of bijzonder uitziet. 't Is nog niet zo erg als sommigen op dit forum, maar 't scheelt niet veel.

Zo goed als alle meubels thuis bouw ik zelf, doe dat soms ook in opdracht (als ik het ontwerp leuk vind). Ben voorzien van een te kleine maar wel redelijk uitgeruste werkplaats. Soms maak ik iets helemaal met het handje, lekker ouderwets, profielschaafjes en mooie verbindingen en zo, en soms grijp ik volledig naar de machines.

De laatste maanden ben ik weer een beetje aan het draaien geslagen, vroeger gedaan maar toen mijn bank de geest gaf ben ik er mee gestopt. Nu weer in het blijde bezit van een simpel bankje (HBM 450 met vario) waar ik nu al tegen de beperkingen aanloop. Schalen die groter zijn dan 25 cm diameter moeten toch ook weer gedraaid kunnen worden. Ik zal wat foto's van draaiwerk plaatsen, ben wel benieuwd naar de reacties, tips en adviezen.

Rest mij nog te zeggen dat ik wel blij ben met deze site, ik heb hier al wat antwoorden gevonden waardoor wielen maar één keer uitgevonden hoeven te worden, dat scheelt weer.

Groet, Rob.
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Hoi Rob,

Welkom op het mooie en vernieuwde forum.
Als je tijd en zin heb, kun je misschien wat foto's van je pronkstukken plaatsen.
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rob, welkom.
Nou wij aaien ook hout, en snuiven aan het hout om de reuk, dus zo gek is dat niet.
Mijn vrouw bemoeid zich allang niet meer met mij, heb ik ze afgeleerd.
Je zult wel begrepen hebben dat wij met z'n allen helemaal gek zijn van foto's, dus wat houdt je tegen.
En oh ja, een houtdraaier is hier meer dan welkom.
Veel plezier hier op het forum.
Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.