hebben jullie nog andere hobby's ?

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Helaas is het niet zo goed op de foto te zien (Iphone). De buitenste lagen zijn berk, de binnenste bubinga. De berk voor de zuivere klank, de bubinga voor de diepe bassen.

foto 1.jpg

En even het geheel:

foto 2.jpg

De stokken die ik gebruik zijn steeds Hickory, geen idee wat de Nederlandse benaming is.
 

ad.vanholten

Actieve deelnemer
15 aug 2012
192
107
Middelharnis
Wijn maken!? Das pas een leuke hobby, hoe is de wijn?
Het merendeel van de wijn die ik maak is van vlierbessen, en de smaak is verrukkelijk. Persoonlijk vind ik deze wijn lekkerder dan druivenwijn. Het leuke van deze hobby is dat het weing tijd kost, je moet alleen geduld hebben.
groeten Albert
 

RichardDrempt

Actieve deelnemer
13 mrt 2012
128
0
Drempt
Leuk om te lezen wat iedereen hier doet.
Veel boten, muziek en auto's zo te lezen.

Zelf zit ik op kickboxen en mag ik graag doe-het-zelven.
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Naast het bezig zijn met hout heb ik een verplichte hobby die werken heet. Daarnaast nog vrijwillige hobbies zoals wielrennen, basgitaar spelen, klussen met andere materialen, keepen in een zaalvoetbalteam en papa spelen :D
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
Dagelijks: spelen met mijn dochtertje van anderhalf jaar. Dat houdt een mens jong.

Op regelmatige basis: wielertoerisme. Heel erg cliché in Vlaanderen maar zoooo leuk! En natuurlijk met de obligatoire Trappist achteraf.

Tijdens de vakanties: Hiking, bergwandelen en rotsklimmen.

Tot vorig jaar ook fotografie (Urban exploring), maar wegens tijdstekort beleef ik een fotografische depressie.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Mijn overige bezigheden:

Gitaarspelen, uitsluitend akoestisch. Na 20 jaar eindelijk eens budget vrijgemaakt voor een goede gitaar en hier speel ik weer dagelijks op. Het is verbazingwekkend wat een goed instrument teweeg kan brengen..

Ook heb ik een fascinatie voor oude Japanse gitaren, heb er nu 3, waarvan ik er 1 aan het opknappen ben. Nieuwe frets, topkam en zadel, poetsbeurtje.. Een waar kanon. Op de onderste foto de gitaar uiterst rechts. M'n collectie wisselt wel eens, zoals bij vele gitaristen.. Dat heet GAS (Gear Acquisition Syndrome) Velen van jullie welbekend onder de noemer TAS (Tool A....) :)

Mijn trots:



En de rest van de collectie:



Verder nog wandelen in de natuur..
 
Laatst bewerkt:

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Ook heb ik een fascinatie voor oude Japanse gitaren, heb er nu 3, waarvan ik er 1 aan het opknappen ben. Nieuwe frets, topkam en zadel, poetsbeurtje.. Een waar kanon. Op de onderste foto de gitaar uiterst rechts.
Een Yamaha, als ik het goed zie? Daar heb ik er zelf ook eentje van, inderdaad een heerlijke gitaar. En nog een Takamine (over kanon gesproken, dat is een dreadnought ;-) )
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.085
504
Moordrecht
Bijna goed, het is een Yamaki YW-20 uit '81. Sparren bovenblad, Palissander zij-en achterkant. Ben nu nog alleen het been voor de topkam en zadel aan het ontvetten.. Kan nog een weekje duren en dan kunnen we verder.. :)

De gitaar links bovenaan is wel een Yamaha, mijn eerste gitaar, ietsje jonger dan ikzelf: 1978
 

Wom

Nieuw lid
15 apr 2014
16
0
Zoersel België
Niet alleen hout hier :). Ik zoek ook af en toe met een metaaldetector. Buiten dat een huis in Frankrijk en skiën, hobby's genoeg maar tijd ???

vg

Wom
 

freesoul

Actieve deelnemer
14 mrt 2010
39
0
Fietsen muziek beluisteren fotografie kijken naar de koers en de zondagmorgen mijn gazet lezen en wat rond surfen op internet
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.