hebben jullie nog andere hobby's ?

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Omdat foto's toch vaak meer zeggen:

Mijn huidige straatmotor:


Momenteel ben ik bezig een motor te bouwen volgens dit concept. Mechanisch is alles af. Nu electra nog opbouwen en dan alles weer demonteren en naar de spuiter. Het model is van Wrenchmonkies uit Denemarken als ik het goed heb.


Attached files
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Naast damesbrommers opvoeren doe ik ook aan motorrijden( hoewel zeer zelden).

Mijn vorige motor(zal jaap gezien zn 2-takt verleden wel aanspreken :D ):

img4544u.jpg


Huidig:

img4560z.jpg


Oud beestje maar hij kost me weinig en doet zn werk. Een heeele rustige toerbuffel. Mooie vfr thom!

Monkeyfreek, ik ben altijd wild geweest van monkeys, maar ik heb er nooit een gehad :|
Nu wel een honda in ieder geval.
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
het is nooit te laat om nog aan een mini4stroke hobby he :D
is zeer leuk om naar je eigen stijl om te bouwen , en dan nog eens dat geluid zalig .
mijn eerste en enige grote moto was een zwarte suzuki GS500 naked bike , wel een goede motor om mee te leren rijden maar dat is het dan ook .
heb deze verkocht omdat ik er toch niet veel meer mee ree en liever met de monkey ging gaan toeren :cool:

hoeveel cc is die honda die je nu hebt ? ziet er nog een tof machine uit om op een mooie zondag de veldwegjes te gaan verkennen ;)

groetjes
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
@Thom, ja, ik heb het miscchien ook wel een beetje opgezocht, als de hoogtepunten wat hoger zijn, zijn de dalen ook vaak wat dieper. Uiteindelijk leven we toch allemaal zo ongeveer het leven waar we zelf voor kiezen. Ik heb precies dezelfde VFR 800 gehad. Hele fijne motorfiets; die dikke met de grote grasbanden heb ik wat minder mee, maar ik kan mee voorstellen dat je veel plezier aan het bouwen beleeft. Met wat voor BMW's reden jullie op het circuit? Ik denk dat ik zelf een beetje overvoerd was van alle motorfietsen, maar goede vrienden begrijpen nog steeds niets van de ommezwaai. Soms mis ik het, maar dan alleen het rijden op een circuit, zo af en toe. Ik zag die mooie RGV van Dries en zocht even wat op youtube. Dan komen de filmpjes met warmdraaiende tweetakten en dan schakeld het hart wel een paar tandjes op.
@Dries, moooie Suzuki, prachtige motor voor binnenwegen en circuit. Verdiende vroeger een deel van mijn zakgeld met het opvoeren van bromfietsen, had zelf een yamaha fs een paarse, kan er nog zo over wegdromen :D .
Maar nu is het hout als hobby en het forum, maar dat is af en toe net werk ;) .
Het is overigens geen chinese carbonfiets geworden, maar een alu van Canyon. Die verkopen alleen via internet, dus de fietsen worden altijd verstuurd in een doos. Mijn fiets in doos is vrijdag bij ups in Koblenz afgeleverd, dus ik wacht vol spanning :cool: .

jaap

jaap
 

tuoh

Oud hout
De motor is blijkbaar een geliefd vervoersmiddel bij houtbewerkers :D

Bijgevoegd dan ook een foto van mijn huidig stalen ros, dit model werd vooraf gegaan door enkele modellen van Moto Guzzi, een V7, een Lemans 850, en twee California's.

Het is dus niet al hout dat de klok slaat :D

Mvg,

André

Attached files
 

tradibon

Actieve deelnemer
3 nov 2010
42
0
www.tradibon.webklik.nl
Voor mij geen snelle hobbies zoals snowboarden of motorrijden. Mijn hobbies bewegen zich maximaal met een kilometertje of zes, zeven per uur.
Ik bridge redelijk fanatiek (1 avond per week), drie weken per jaar kamperen en bergwandelen, dichten (http://www.henriprins.webklik.nl) en fotograferen. Verder ben ik actief in het kerkelijk werk (doopsgezind) en zit ik in de ondernemingsraad van ons bedrijf.
En wellicht dat er eind dit jaar een hobby aan toe wordt gevoegd: ons eerste kleinkind!!!

Henri
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Een stalen ros heb ik ook alleen is het een wat andere versie zeker niet flitsend een...... trapros :mrgreen:

Een andere hobby heb ik ook al heb ik het al bijna een 3/4 -1 jaar niet meer gedaan maar van de week besloten we gaan het weer doen ..... broodbakken. Zuurdesem had ik al te eten gegeven want die moet je af en toe voeren het is net een huisdier .
En vandaag was het zover 3 zuurdesem broden.

Attached files
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ieder zijn afwijking jpandriesse !!! en de mijne is totaal ongevaarlijk ;-)
Ach het is best leuk om te doen kost alleen wel wat tijd en je bepaald zelf wat je er in doet .
Bij mij zit er geen e nummers in alleen wat hoort meel/bloem water en desem zout al het ander is on nodig dus ook geen deegverbeteraars en mout !!
Heb een electrische steenoven dus dit is eigenlijk een vloer desembroden.
 

WR1944

Oud hout
Goed zo, we hebben een warme bakker in ons midden. Vond je een hout gestookte broodoven een soort van kannibalisme? :mrgreen:

Ik ben in een vorig leven niet verder gekomen dan een electrische bakmachine die m'n ex zo graag wilde hebben. Het werkte maar we gingen uiteindelijk toch liever naar de echte warme bakker.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@jpandriesse Heb het ook niet als negatieve kritiek beschouwd !!!

Maar hoe moet ik hier antwoord op geven .
Waarom verzameld iemand bierblikjes ,suikerzakjes . Hier op het forum zitten allerlei figuren die kistjes maken ;=) die zijn toch niet goed :lol: :lol:

Het leek me leuk om te doen eerst heb ik zo'n broodbakmachientje gebruikt maar dat vind ik niets dus heb later een kleine spiraalkneder aangeschaft en bakken met die handel . Maar belangrijk vindt ik dat je zelf bepaald wat je er in doet er zitten tegenwoordig allerlei stoffen in die niet hoeven alleen maar om alles maar snel te laten verlopen en houdbaarder te maken.
Veel mensen denken bijv hoe donkerder het brood hoe beter , een wit brood kan je donker maken door er mout in te doen dat heeft totaal niets met volkoren brood te maken .
En persoonlijk denk ik dat klassiek ouderwetse brood veel gezonder voor je is .
Met klassiek bedoel ik een brood die alleen met een levende cultuur van zuurdesem bereid wordt en niet wat tegenwoordig ook gedaan wordt een dode cultuur erin en verders met gist bereid .

@WR1944
vond je een hout gestookte broodoven een soort van kannibalisme? :mrgreen:
Absoluut niet !!!!! maar als jij mijn buren kan overtuigen kan ik misschien wel een houtgestookte broodoven op het balkon zetten zal wel effe gestut moeten worden woon namelijk op 3 e etage
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
hobby's op de achtergrond: messen maken, banjo spelen, fotografie, filmen, archeologie, en er zullen nog wel een paar zijn.

Jagen, hout draaien, tuinieren, knutselen, korte verhalen schrijven, kippen fokken, 2 Airedale's onder de duim proberen te houden, en dan zal ik nog wel wat vergeten zijn, zoals lokfluitendraaien, wat maar niet van de grond wil komen, wat ik ook probeer.
Wat draaien betreft heb ik het wel onder de knie, maar die verdomde rieten van Mylar. Dat wil maar niet lukken. :twisted:
Maar misschien met behulp van dit geweldige forum....
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Vandaag effe aan de bak geweest 6 bolletjes a 250gr deeg gewicht over heerlijke zuurdesem vloerbroodjes (desem van roggemeel) met een knisper knasper korst op de oven steen gebakken JAMMIE . In een Rofco steenoven
b20.jpg
 

WR1944

Oud hout
Jouw oven lijkt meer op roest arm staal dan op steen maar dat zal wel aan m'n ondeskundigheid liggen. :mrgreen: Als ik aan een steenoven denk zie ik bijvoorbeeld de echte ouderwetse pizza-ovens, met eikenhouttakken gestookt.
Het lijkt me een mooie maar vooral dankbare hobby. Door m'n vele fietstochten in o.a. Frankrijk kon ik 's ochtends vaak de lucht van versgebakken brood opsnuiven, heerlijk. Alleen al voor die geur koop ik hier wel eens een rolletje kantenklaar brooddeeg in een rol a la Danerolle. Het is echter niet te vergelijken met the real thing.
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
@WR1944
Het is een wat moderne versie van een klassieke houtoven wat ik natuurlijk ook graag zou willen hebben maar dat is echt onmogelijk op de 3e etage in Amsterdam .

Er zitten 3 chamottestenen in waarop je bakt voor ik de deegstukken er inschiet ,zoals dat heet ,staat de oven al 2 uur aan om de gewenste temp te halen (230 graden) dan schiet je het deeg erin kijkt naar de kleur van de korst zodra die begint te kleuren (dat is na pakweg 8 minuten) leg je de oven af zoals onze belgische collegas dat zeggen m.a.w oven uitzetten .

De warmte (hitte) van de steen is ruim voldoende om het brood af te bakken .
Plus minus 10 min woor het einde van de bak tijd de sluitels open zeten, dat zijn die klein gaatjes in de deur wat er voor zorgt dat waterdamp kan ontsnappen (ook uit de korst )en dat zorgt voor een kniper knasper korst

dsc00214.jpg
 

WR1944

Oud hout
Bedankt voor de crash course brood bakken. Ik heb tijdens m'n studie ooit een zomerbaantje gehad in een broodfabriek. Dat was andere koek. Bakblikken wisselen aan de lopende band en blikken leeg slaan aan het einde van de band door de oven. En dat in continu dienst. Er werd midden in de zomer al Kerststol gebakken en speciaal Kerstbrood. Dat ging de vriezer in. Je ziet het, ik ben van vele markten thuis. ;)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Tsjonge wat ben ik saai, er zit geen snelheid in, het kneet niet, het jaagt niet: ik zing.
Als kleine jonge in de familietraditie mee naar het muziekkorps + muzieklessen. Later op piston en euphonium gespeeld in diverse fanfare korpsen en en brassbands. Toen verhuizen-verhuizen en nog eens verhuizen en dus geen trouw lid van een vereniging kunnen zijn. Later het zingen opgepakt en vijf jaar zangles gehad. Zes jaren als tenor gezongen bij het Leeuwarder Kamerkoor, 4 jaren bij het grootkoor van het NoordNederlandsOrkest en nu overgestapt naar het www.lemstermannenkoor.nl (zie ook you tube). Een heel ander niveau maar beregezellig met 130 man en dat is veel waard.
Verder schrijf ik artikelen over houtdraaien voor het verenigingsblad Radius van de Nederlandse Vereniging Van Houtdraaiers: www.houtdraaien.com en voor het Duitse Drechsler Magazine.
En natuurlijk met de camper op pad. Laatste tocht ging door Zeeuws-Vlaanderen en België (Rupelmonde - even (te kort) bij André gekeken - de kust langs naar Poperinge en daar de hopfeesten/optocht bezocht - wat toch een mooi land dat Vlaanderen!!
En de laatste tijd dus steeds meer lesgeven in het houtdraaien.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.