afwerkingslaag badbekisting

tomasolaerts

Actieve deelnemer
5 aug 2010
33
0
Dag allemaal,

Ik had graag de bekisting rond het bad bij mijn ouders vervangen.
"onze pa" heeft daar vroeger wat MDF tegen gegooid en dan gewoon geschilderd.

Natuurlijk begon dat na korte tijd al op niets meer te trekken.

Binnenkort vertrekken ze op vakantie voor 2 weken en dan had ik graag als verrassing een nieuwe bekisting gemaakt.
Ik dacht aan beuken om te gebruiken, maar ik heb geen idee van welke afwerking ik kan gebruiken die volledig waterafstotend is.

Ben het een en ander aan het uitproberen van dikke lagen vernis of was, maar tot nog toe met weinig succes.

Iemand een idee?
 

pepijn

Actieve deelnemer
3 nov 2010
169
4
Persoonlijk zou ik voor groen MDF gaan, wat je aan beide zijden fineert. Dan heb je ook nog genoeg tijd over om de rest van de badkamer een make-over te geven in dezelfde stijl :lol:
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Beuken is erg gevoelig voor vocht. Ik zou 1 a 2 lagen impregneer epoxy (erg dun trekt goed in het hout) van Polyservice aanbrengen, glad schuren en daarover heen 3 a 4 lagen pu. Alles voordat je het vastzet, dus ook de randen en de achterkant in ieder geval in de epoxy zetten. Alles gewoon aanbrengen met een schuimrolletje en een kwast voor de moeilijke hoekjes.

jaap
 
A

Anonymous

Guest
Ik weet niet wat voor kleur je wilt,er is een multiplex plaat met aan beide kanten witte hpl in de handel, en die zou je kunnen gebruiken zonder problemen.
Alle kale platen moet je aan beide zijdes behandelen ivm kromtrekken.
Stiho heeft een meranti/hpl plaat gehad,in wit,mogelijk nog verkrijgbaar.
Er zijn andere kleuren mogelijk op bestelling.
Er is ook een V313 mdf met melamine verkrijgbaar,deze is ook geschikt,zei het kwalitatief wat minder.
Vergeet niet ook de randen af te werken.


Succes.

:arrow:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.