Forum nieuwe look

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Het forum in een nieuwe look. Aanzet was de voorjaars opknapbeurt, maar het is geworden tot een hele verbouwing.
Het meeste werkt nu weer, gelukkig want het is bij mij half 10 's avonds en ik ben om 6 uur vanmorgen begonnen en heb vanmiddag hulp gehad van een IT'er in Nederland; en het forum draait om een server in de usa, we zijn een wereldomspannende club geworden.
Wat is nieuw:
De rubrieken zijn aangepast:
een specifiek voor forum technische zaken
een voor hout zolang het alleen nog hout is.
extra ruimte voor de houtdraaiers werkstukken
een forum voor review van gereedschap etc,
een forum om je in voor te stellen
een forum voor alles wat niks met hout te maken heeft

Het front is veranderd, er staan nu 7 tabbladen
de eerste is de intro
tweede is het forum zelf
derde wordt het fotoalbum voor de mooiste werkstukken
vierde een linkpagina naar woodworkers zowel nederlands als buitenlands
vijfde, met links naar alle andere interessante zaken zoals leveranciers, bladen, blogs, filmpjes etc
zesde, de chat, is alleen voor geregistreerde leden, wijst zich vanzelf
zevende, daar staat werkstukken, maar dat moet worden, werkstukken te koop; een fotoalbum met werkstukken en omschrijving en prijs en bij wie te koop.


Voor de overzichtelijkheid hebben we het forum in categorieen ingedeeld. Ik hoor graag of we hier mee uit de voeten kunnen, of dat het nog een beetje anders moet.

De technische kant van het forum:
betere zoekfuncties
veel betere beveiliging tegen o.a. registratie van spammers
een link opent automatisch in een nieuwe pagina
uitgebreide fotoalbum opties, met o.a. automatisch rezisen van foto's
embedded youtube filmpjes in de postings
mogelijkheid om google adwords te gebruiken en te managen
verder alle verbeteringen aan de standaard phpbb3 forum software van de laatste 2 jaar :oops: .

Ik ga mij verdiepen in de fotoalbum module en zet een korte handleiding online. Dat is niet zo'n profi methode maar dat komt door de situatie dat we geen testforum hebben. Het embedded plaatsen van youtube filmpjes komt ook een korte beschrijving van.
Het is allemaal even wennen, ook deze nieuwe kleuren, maar technisch hebben we een grote stap gemaakt.

Heel veel plezier op ons forum!

jaap
 

TH0M

Actieve deelnemer
9 sep 2010
664
29
Arnhem
Wow, Dit is geen verbouwing meer! Dit is een renovatie waarbij alleen de voorgevel is blijven staan en die naderhand "omgewaaid"is!

Netjes
 

Wander

Actieve deelnemer
4 mrt 2011
72
0
gaaf, wel even wenen maar dat los ook wel weer op, dit is wel erg overzichtelijk
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Er zitten hier en daar vast nog wat spelfouten, krom taalgebruik, te veel tekst etc. Commentaar van harte welkom!
De foto boven in is ook een tijdelijke, ons forumlid Schummie is bezig met een logo, maar hij kan maar zeer beperkt werken, dus daar wachten we geduldig op!
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Tot zover zien de veranderingen van het forum er goed uit! Nog wel even wennen hoor :lol:

Groeten Rudolf.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo BAAS
Om te beginnen mijn complimenten voor de ombouw. Een monniken taak in alle stilte op de achtergrond uitgevoerd. Ook ik moet er een beetje aan wennen maar dat is een kleine horde die ik graag neem om met de mede hobbyisten in contact te blijven.

Van mij een dikke 10

Hartelijke groet Hugo
 

mootje

Post veel
31 dec 2010
820
0
zuid-holland
bedankt voor al het vele werk, en zo'n mooi resultaat. wennen is het zeker, ach, oefening baart kunst.

fijn dat de chat alleen voor leden is, jammer dat de kantine dit niet is, daar worden ook andere prive zaken besproken, en niet over hout dus. ik vind dat het hout gedeelte voor een ieder gelezen kan worden, en de rest, gewoon voor leden. dit is mijn mening, ik weet niet hoe anderen erover denken, en misschien is het helemaal niet aan te passen. ;)

verder is de verdeling erg handig, lijkt mij (net even bekeken) en nogmaals even wennen, en het gebruiksgemak komt vanzelf.

nogmaals bedankt.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
annette zei:
ja die foto... rookvlees?rhabarberschillen?
misschien leuk als leden wat fotos aanleveren en een mooie uitzoeken?

Dat lijkt mij best een goed plan. Zelf ververs ik regelmatig mijn windows buroblad en maak er de laatste tijd een sport van om schaven foto's te nemen :mrgreen: . Nieuwe look nieuw begin ;)

Hartelijke groet Hugo
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik zie liever ook een mooi stilleven van bijvoorbeeld gereedschappen, ik kon evengeen betere vinden, maar ik bedoel zoiets: http://us.123rf.com/400wm/400/400/a...of-vintage-carpenter-tools-and-rusty-keys.jpg

Verder viel me nog een spelfoutje op, in de tekst onder het kopje kantine staat houtbwerken, ipv houtbewerken. ;)

Voor de rest vind ik het forum een enorme vooruitgang, wat ook steeds proffesioneler gaat worden. Een bijzonder prettige tegenhanger van al die Engelstalige fora.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
@annette, blij dat je meer verstand van hout dan van koken hebt.
@haastjetik, had dat even wat eerder gemeld. ik ga er naar kijken.
@wilco, dat formaat had mijn foto ook , maar de foto in de banner is 875 x 139 pixels . het is wel een mooie foto.
 

borre

Actieve deelnemer
14 jun 2008
538
63
munstergeleen (Lb)
Jaap, kan het zijn dat er iets mis is met het abonnement op onderwerpen. Ik heb gereageerd op een post van Rick, waarop hij inmiddels weer geantwoord heeft, maar geen mail hierover ontvangen. Op het forum oude stijl heb ik dit ook wel eens gehad.
Voor de rest niets dan lof over de nieuwe look en vooral het vele werk dat er ongetwijfeld in gaat zitten.

Gr Ed
 

baas oud

Administrator
3 jan 2008
56
3
Dat van die foto heb ik me natuurlijk erg aangetrokken :D , een prachtige closeup van purperhart en hard maple krullen op mijn eigen werkbank :( . Maar u vraagt, wij draaien, het viel niet mee maar bij toeval zag ik de nieuwe foto staan, het is de werkplaats van de vader van Matthias Wander in Canada. Het is een panoramafoto en die laat zich prima voor dit doel gebruiken. Als iemand een leuke foto heeft, is het prima om die ook een tijdje te gebruiken, het formaat is 875x139 pixels.
@haasjetik Tatalpa is nog niet zo'n optie. Gebruikers moeten dan een app kopen voor $2.99 en dan denk ik dat de groep potentiele gebruikers te klein is. Er is wel een andere oplossing, door aan de forum kant software te installeren waardoor het forum zich automatisch aanpast aan mobiele apparaten die CSS3 gebruiken en dat zijn alle moderne iphones, ipads, androids, blackberry's etc. Deze software in nog in beta, maar we gaan het de komende weken wel installeren.
Tevens ben ik zelf niet helemaal blij met al dat blauw, dus ook daar gaan we nog wat aan doen, het gaat iets meer naar het grijs/zwarte toe, wat strakker en het geeft een rustiger beeld wat beter leesbaar is.

uw beheerder
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Als ik zie wat mensen hier aan apparatuur en hout uitgeven, dan lijkt me de aanschaf van een app niet zo'n probleem. Maar, tis niet direct houtbewerking. Het voordeel van taptatalk is dat je het zo kan instellen dat je alleen nieuwe berichten te zien krijgt. De afgelopen drie dagen op deze manier FOG gevolgd en dat bevalt me wel. Ben benieuwd naar de CSS3 optimalisatie. Het zou misschien al helpen als meteen op de homepage al de optie "nieuwe berichten" komt te staan (als dat kan).

De foto lijkt me een beetje uit verhouding, dat geeft een vervreemdend effect. Ik neem aan dat je niet te veel ruimte aan de kop wil geven, maar een iets andere verhouding maakt het wel makkelijker om foto's te gebruiken.

Kleuren zijn natuurlijk een kwestie van smaak. Het blauw in de kop moet ik erg aan wennen. De rest bevalt me al veel beter.

in ieder geval: dank voor alle inzet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.