wat voor camera gebruiken jullie?

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
haasjetik zei:
henkverhaar zei:
Een simpele lightbox doet al wonderen, en zeker als je daar ook een goed achtergrondvel bij aanschaft.

Een flitser met een wit laken er voor helpt ook. Fotograferen in de zon levert vaak een hoog contrast op en dat wil je eigenlijk ook niet.

Ja, maar dan wel graag 2 flitsers en 2 lakens. En de lakens liefst een of twee keer dubbel, anders moet je je diafragma zo knijpen - en dan krijg je zo'n hoge scherptediepte, en zie je alle stofjes op je sensor...

Ik moet nog steeds mijn custom adjustable polarized filters maken (per flitser een filter van twee sheets polfiltermateriaal. Als je die sheets ten opzichte van elkaar verdraait dan kun je het licht, per flitser, traploos dimmen)
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Heb je dan geen regelbare flitsers? Die van mij kan ik tot 1/32 of 1/64 terugschroeven en dat helpt. Of verder weg zetten, dat scheelt al snel veel.
Maar goed, we gaan geen flitscursus doen hier.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Mijn flitsers zijn al wat ouder; een Metz 45 die ik kan dimmen tot 1/4 en een Metz 32 (?) die ik niet kan dimmen. De 45 moet ik al maximaal dimmen om beide flitsers een gelijke output te geven. Mijn lightbox werk is niet van dien aard dat ik daar twee nieuwe flitsers, of twee studiolampen voor kan/wil aanschaffen, dus wil ik gaan experimenteren met regelbare polfilters - het bijbehorende knutselen is er echter nog niet van gekomen.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik gebruik kodak c340. Een hele goedkope, volgens mij van de kruitvat. Ik heb het ding nooit helemaal begrepen, de ene keer maakt hij heldere foto's, de andere keer wazige, terwijl ik dezelfde positie en afstand aanhoud.
Meestal maak ik daarom gewoon 10 foto's, en zoek de beste ertussenuit. ;)

Ik heb vooreerst geen geld over voor een duurdere, mijn hobby is houtbewerken, geen fotografie denk ik dan maar. ;)
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Jaap

Ik gebruik er eigenlijk 2. In de schuur ligt een 4 MP Nikon coolpix 4600. Een oudje dat er tussen het gereedschap rondzwerft. Maar de macro foto's zijn heel er goed. Voor het betere werk heb ik een Canon powershot S5, een 8 MP camera. Eigenlijk ook alweer 3 jaar oud maar toch een fijn alles in een toestel/filmcamera ineen. Het macro valt mij een beetje tegen. Mooi dat ik de Nikon nog heb. Voor het plaatsen op het forum gebruik(te) ik PIXRECIZER een gratis programmaatje. Klein/Handig en Hu...r proof.

Hartelijke groet Hugo
 

greetje

Nieuw lid
6 feb 2011
6
0
Ha, ben er een tijdje uit geweest. zie ik dat er een topic is gestart over mijn 2e passie.
Ik gebruik nu een Nikon D70s (welke eerdaags vervangen wordt door de D3s) en gebruik de volgende glasbakken: 24-70/2.8, de 70-200/2.8 en een prime lens 300/2.8.
veel al fotografeer ik buiten. namelijk mijn honden "Rhodesian ridgebacks" , en eigenlijk van alles wat er rond rent,loopt of vliegt
 

greetje

Nieuw lid
6 feb 2011
6
0
@ haasjetik,

Ja, heb jaren lang diverse circuits afgelopen om foto's te klikken. ben daar 15 jaar geleden mee gestopt en begon toch weer te kriebelen!! dus ben zo langzaam weer een goede set aan het bij elkaar sprokkelen. Nikon is net als Festool. als je er eenmaal aan geroken hebt!!!! als iemand mij vertelt hoe ik foto's kan uploaden, wil ik in dat andere topic wel wat plaatsen.
 

brambomb

Actieve deelnemer
23 apr 2011
184
0
Amsterdam
www.brambomb.nl
Ik gebruik mijn 8mp camera van de Desire HD :D :D :D




HTC-Desire-HD-Vodafone-3-Australia.jpg
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
brambomb zei:
Ik gebruik mijn 8mp camera van de Desire HD :D :D :D

Wij, de oudjes :lol: :lol: :lol: geloven nog in het ouderwetse fototoestellen gebeuren. Op mijn telefoon zit ook zon dingetje ;) daar zal ik eens mee experimenteren, nooit te oud om te leren.

Hartelijke groet Hugo :mrgreen:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.