even voorstellen

draainick

Actieve deelnemer
18 apr 2011
46
0
Dordrecht
hallo,
heb me zojuist op dit forum aangemeld nadat ik er eerst een tijdje op rondgeneusd had.
Ik ben vooral geinteresseerd in het houtdraaien. nadat ik dat een paar jaar had verwaarloosd in verband met verbouwing, carriere enzo, heb ik dat sinds een maand of wat opgepikt.

Het meeste heb ik tot nog toe groen gedraaid, dus versgekapt hout direct uit het park op de draaibank. Werkt lekker goedkoop en draait als een tierelier, je moet alleen wel relatief veel verlies door scheuren incalculeren.
Nadat ik op internet wat gesegmenteerd draaiwerk had gezien wilde ik dat ook es proberen. Dat viel nog helemaal niet mee, want dan moest er toch ook wel een zaagslee en een drumsander gebouwd worden. Goed, dus 3 weken verder dan het eerste resultaat.
Op de foto in de bijlage ziet het er eigenlijk helemaal niet zo slecht uit, toch heb ik een centreerfout gemaakt in de bovenste ringen waardoor de 2e ring zo dun als papier is geworden.
(als je goed kijkt zie je dat het daar door het lakken is gaan bobbelen ook nog :cry: )
nou ja, uithuilen, lesgeld overmaken en opnieuw beginnen dan maar.

volgende project wordt een beetje uitdagender met fineer er bij in dit keer

groeten,
nick

Attached files
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Welkom Nick. Als ik dit zo zie, post vooral meer van je werk binnenkort!

Normaal heb ik niet zoveel met gesegmenteerd draaiwerk, maar deze spiraal is wel erg leuk zeg.
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ik heb niet veel met gesegmenteerd draaiwerk, maar deze vind ik erg mooi.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Nick,

Ik ben een groot liefhebber van gesegmenteerd draaiwerk. Erg leuk om weer een andere (gesegmenteerde draaier) te verwelkomen op dit mooie forum.

Mooi project, ben zeer benieuwd naar het volgende forum
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.