Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Siliconenspray

Siliconenspray

Ik gebruik regelmatig wat siliconenspray op de schaafbank. Werkt
    geweldig. Tot nu toe heb ik er nog geen last mee gehad maar ik
    herinner mij dat ik wel eens gelezen heb dat sommige houtsoorten
    erdoor kunnen verkleuren en dat er lak- of verfsoorten zijn die er
    niet van houden. Weet iemand hier meer van?

André

Re: Siliconenspray

Een regelrechte ramp,

gewoon er mee doorgaan daar leer je dan het meeste van.
    Dat laatste is een grapje hoor.

Er bestaat een glijmioddel voor de schaafbank, is op petroleumbasis.
    verkopen ze in de/ een speciaal winkel

Athanor
    Guest

Ik ben overgestapt op het middel waar Dopeling het over heeft. Voor de zekerheid, zodat ik geen problemen krijg met siliconenspray. Ik las in de loop der tijd veel waarschuwingen daarover. De spray die ik gebruik is van Bison, en bevalt me goed, vooral voor de vlakbank met schaven van zware stukken hout werkt het prima.

ik gebruik hiervoor een product wat je met een plantenspuit kan opbrengen
    het heet holzgleit en werkt voor mij voldoende en het ruikt een beetje petroleumachtig
    zou hetzelfde kunnen zijn wat dopeling bedoelt

ik heb vrijdag net een ander middel gekocht voor het smeren van mijn gereedschappen, namelijk sxiolin. gehaald bij machinehandel Garmerwolde.
    ik heb het nog niet echt gebruikt alleen wel al even mijn zaagtafel (festool basis) ingesmeerd en het voelde wel goed.
    Bas

Siliconenspray, maar ook andere siliconen producten moet je echt uit de werkplaats weren. Je "besmet" er van alles mee. Een goede vriend van ons die een schildersbedrijf heeft en veel restauratiewerk doet, weet zeker dat hij alleen al door het vastpakken van een koker siliconenkit en daarna zijn werkstuk, dat werkstuk heeft verknoeid!!! Siliconen en verf zijn aartsvijanden van elkaar.

jaap

Forum Rechten