Borstelschuurmachine huren?

Dirkie

Actieve deelnemer
17 apr 2011
104
122
Aerdenhout
Hallo,

Ik wil graag een borstelschuurmachine huren voor een projectje.

Zoiets: http://www.makita.nl/machine/9741.html
Of: http://www.festool.nl/Products/Pages/Pr ... 80-03-E-HR

Nu heb ik tot nu toe 1 adresje gevonden waar zo'n machine te huur is, maar dat is in Veldhoven (bij Eindhoven) en ik zit in Haarlem.

Uiteraard een rondje gebeld naar de lokale verhuurbedrijven, helaas zonder resultaat.

Weet iemand hier een adresje in de buurt van Haarlem?

Bedankt alvast!

Dirk
 

Dirkie

Actieve deelnemer
17 apr 2011
104
122
Aerdenhout
Nee, helaas... Zoiets staat nog op het verlanglijstje. Maar daar kan je dus ook een borstelmachine van maken? Weer wat geleerd...!
 

Dirkie

Actieve deelnemer
17 apr 2011
104
122
Aerdenhout
Ik ben bezig met wat steigerhouten tuinmeubels. 2 tafels, 4 banken en nog wat stoelen. Ik wil de gezaagde delen borstelen en dan beitsen. Ik heb het borstelen uitgeprobeerd met een haakse slijper met staalborstel. Het effect is mooi, maar het borstelen met de haakse slijper gaat erg onregelmatig en heeel erg hard... Dus even een weekendje zo'n machine huren zou ideaal zijn.
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Wat voor soort borstel zou je erin willen gebruiken? Welke borstel heb je gebruikt icm je haakse slijper? Kan je eens een foto laten zien van je bevindingen?

@lex
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Van het weekend heb ik een paar essen planken geborsteld voor een kunstprojectje van mijn dochter. Gewoon met een boormachine en een stalen borstel. Het is zwaar werk maar wel goed te doen. Haakse slijper lijkt me inderdaad veel te grof. Een messing borstel ging me te langzaam.

Ik heb gemerkt dat je goed met de draad van het hout mee moet borstelen, net als met schaven. Dan borstel je wel mooi de zachtere nerf uit, maar wordt het omliggende hout minder beschadigd. Op de zijkant van de plank kan je vaak wel zien hoe de vezels van het hout gericht zijn.

Na he borstelen even met een schuurpapiertje erover geeft een veel beter gezicht.
 

Dirkie

Actieve deelnemer
17 apr 2011
104
122
Aerdenhout
@lex: Ik zal wel even een fotootje schieten binnenkort. Ik heb een staalborstel gebruikt, zo eentje dat je met de nerf mee kunt borstelen.

@Seek: Ik heb een een in toerental regelbare haakse slijper, maar ook in het laagste standje ging het nog erg hard. Essen is ook wel een stukje harder dan vuren, maakt ook wel iets uit denk ik.

Denk dat het toch een ritje veldhoven gaat worden...
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Hoi Dirkie,

Heb je al foto's gemaakt? En hoe heb je het project afgerond? Toch die machine in het zuiden gaan huren?

@lex
 

Dirkie

Actieve deelnemer
17 apr 2011
104
122
Aerdenhout
Hallo,

Ik heb een bevriende aannemer zo ver gekregen dat hij een zo'n machine heeft besteld. Ik betaal een beetje mee en hij kon hem zelf ook goed gebruiken. Binnenkort dus verder met het project, ik zal dan ook zeker wat fotootjes van het resultaat tonen.

Groet,

Dirk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.