Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Removed

Removed

...

Re: Krokodil Sculptuur

Toen ik jouw krokodil zag moest ik er ineens weer aan denken
    Toen ik het eerste jaar naar school ging (6 jaar) waaide de eikenboom op het schoolplein om. Ongeveer 150 cm diameter. Daar is ook een krokodil van gezaag. 10 mtr lang. Die heeft bijna 20 jaar naast de school gelegen en is met een oud en nieuw in de fik gestoken.
    Mooie hoor Die van jouw is niet zo dik maar ik geef hem zeker 5 jaar.

hartelijke groet Hugo

Mooi werk Max, je niveau gaat snel vooruit. Mijn 1e krokodil zag er toch een heel stuk beroerder uit. Hoe lang ben je hier mee bezig geweest?

Wat ik je nog mee wil geven is het branden niet te overdrijven. De contouren gaan wat verloren als het een 'patchwork' (niet egaal) zwart is. Wellicht kan je de rug, de buik, binnenkant bek en ogen alleen licht zwarten, en de rest naturel laten. Zo krijg je mooie contrasten.

Ik denk dat zijn lijf iets dikker had gemogen, maar verder vind ik hem echt super! Is de omgeving al bang en de politie al gebeld, hij lijkt behoorlijk echt!

Veel succes met je 2e krokodil, ook daar zien we graag foto's van :P

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Geslaagd geheel maar de verhoudingen kloppen niet helemaal maar soms wordt je beperkt door het formaat hout voorhanden.

De kop vindt ik echt super, ik kan me voorstellen dat mensen in het schemerlicht zich een hoedje schrikken

Het is inderdaad indrukwekkend. Ik vind de kop van vorm wel ok maar ik weet niet of ik de inkepingen in de kop zo had gedaan... Vraag me niet hoe het dan wel moet, maar hij is zeker geslaagd!
    Misschien is robinia wel een goede keuze? Deze houtsoort is van zichzelf zeer duurzaam en kronkelt soms al redelijk krokodilachtig...

Mijn dochter van 4 zag de foto's ook en ze is nu "houten krokodil die verbrand is" aan het spelen! :lol:

Forum Rechten