Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: QuatroBox

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

QuatroBox

Zoals ik al eens verteld had heb ik altijd ideeen te over. Deze ideeen schets ik vaak erg simpel op een papiertje, servet of stukje mfd. Al die ideeen gooi ik dan een map . Doe ik dit niet dan blijf ik maar doormalen over dat project.

Dit is een goed voorbeeld van zo'n schetsje. Ik zat bij een restaurant thee te drinken en dan komen ze langs met zo'n sample-doos met allerlei smaken thee. Tja een idee wat geboren. Vorige week had ik al iets dergelijks gemaakt van 2 bakjes, dit worden er dus 4.

Ik wil gaan proberen om aan de binnenzijde stof te maken.

Houtsoorten : stukje rosewood en wat esdoorn voor de dekseltjes

Attached files

Re: QuatroBox

Hallo Rick,

de beste ontwerpen komen tot stand op de achterkant van een bierviltje dat moet je eens proberen.

Ps: de viltjes van "Duvel" zijn de beste na consummatie van dit edel vocht komt de inspiratie moeiteloos op papier.

Mvg,

André

een waar woord van André :mrgreen:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Het schetsje lag er al een paar dagen. Gisteren heb ik even tijd gehad om alles te zagen en te lijmen. Dit was een soort prototype om te zien om het effect me aanstaat.

Het is voor mij persoonlijk te kaal en te rustig. Het dekseltje is zeker iets wat eens terugkomt in andere projecten.

Alle ideeen zijn enorm welkom

Attached files

Athanor
    Guest

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Het schetsje lag er al een paar dagen. Gisteren heb ik even tijd gehad om alles te zagen en te lijmen. Dit was een soort prototype om te zien om het effect me aanstaat.

Het is voor mij persoonlijk te kaal en te rustig. Het dekseltje is zeker iets wat eens terugkomt in andere projecten.

Alle ideeen zijn enorm welkom
    Als je het ziet als een Zen-setje voor een Japanse theeceremonie krijgt de eenvoud en rust juist een functie, het is dus maar net vanuit welk perspectief je de werkelijkheid ziet.....

Net zoals alles hier op dit forum trouwens

Groet van Fons

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Ik vind dit juist erg geslaagd,Rick!
    Je vind het toch niet erg dat ik dit idee van jou een keer ga jatten?

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@ Coko : je bent meer dan welkom om mijn ideeen te lenen.

@fons : het heeft inderdaad een zen-achtig uiterlijk, dit besefte ik me nog niet.

@ timmertje: bedankt hiervoor, het is inderdaad een erg leuk boek. ik heb van mijn vrouw het boek "400 wooden boxes"gekregen. Pff, staat helemaal vol met gave doosjes

Nou Rick, wanneer volgt dan het Ying-Yang doosje?

Best wel grappig doosje. Ik denk alleen dat de verhoudingen beter waren geweest als de tussenstukjes kleine vierkantje blokjes waren geweest.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@ scheppie, die yingyang zit nog niet in de planning. wel is het inderdaad wel weer leuk om wat te maken met de lintzaag.

@renault: in mijn "thee? "projectje had ik inderdaad vierkant stukjes ertussen. ik kreeg van iemand anders het idee voor "sliding dovetails"

Forum Rechten