Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Hilti schuurmachine

Hilti schuurmachine

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een grote schuurmachine en ik zit te twijfelen tussen:

-Hilti; WFE 450-E Excenterschuurmachine
    -Festool Rotex 150
    -Festool Excenterschuurmachine ETS 150

Ik vind de Rotex wel erg duur en de Hilti heb ik al mee gewerkt en vond ik erg fijn, ik heb ook gehoort van iemand die festool ETS 150 niet kocht want, die schuurde alleen maar aan de randen en kreg je kringen. Maar ik weet niet of dat altijd zo is.

Re: Hilti schuurmachine

Ik heb zelf een ETS 150, ben erg tevreden met die machine, werkt mooi en rustig, afzuiging werk heel fijn. De andere machines heb ik geen ervaring mee.
    Ik krijg geen kringen met deze machine, tenzij ik mijn schuurpapier te veel vol laat lopen.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Ik heb enkele weken geleden de 150mm excentrische schuurmachine van Bosch (prof. lijn) gekocht en ben er zeer over te spreken.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

bedankt voor de snelle reactie, natuurlijk zijn er meer reacties welkom

En volgens mij is de bosch bijna dezelfde als de Hilti

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Er staat hier al vele jaren een Rotex braaf zijn werk te doen. Ik heb ook wel met vergelijkbare machine's gewerkt maar ik zou niet willen ruilen met een andere machine.

Let wel : ik gebruik de machine hobbymatig, natuurlijk zijn er perioden dat de schuurmachine hard aan het werk moet maar hij draait geen 40 uur per week

Yup,de Rotex is DE machine .
    Hier wordt hij veel gebruikt ,voor grof en fijn werk,niks kan er tegen op.
    Soms heb je een bandschuurmachine nodig,maar de Rotex verslaat ze allemaal.

8-)

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

het staat me niet geheel compleet meer voor de geest, maar ik meen enige maanden gelden een test gelezen te hebben over excenter schuurmachines en ik meen dat de 3 test winnaars de Festool, Bosch en de Makita waren.
    Nogmaals de Bosch bevalt mij prima, of ik er nu korrel 40 of 420 op heb liggen. Dan zullen we het verder nog maar niet over het prijsverschil gaan hebben :roll:

Ik heb ook een Rotex en vooral de 2 standen werken echt fantastisch.
    De ruwe stand schuurt als een malle en de fijne stand schuurt heel licht perfect glad.
    Enige nadeel vind ik dat de machine wat groot is. Maar dat komt door de 150mm en dat hebben ze alle 3 :P .
    Ik denk wel dat ik achteraf gezien beter een 125mm had kunnen kopen.

ik hoor het maar is er ook iemand die de hilti dagelijks gebruikt, want ik vind de Rotex aardig prijzig

Forum Rechten