Vlechten met hout

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hier weer een ander paneeltje. De gebruikte houtsoorten zijn essen,walnoot en kers.

Ik heb weinig foto's gemaakt van de bouw. Mocht iemand vragen hebben dan hoor ik dat graag

Attached files
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
De "Rick machine" is aardig op gang zo met al die panelen. :)
Deze ziet er ook weer strak uit.
Ze worden volgens mij steeds beter.
Waar haal je de tijd vandaan om al die panelen te maken?
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Al is aan gedacht om van al die panelen een kist te maken? Zo kan je al de overige panelen netjes opbergen... :D
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nou ja Rick, je verbaasd iedereen weer maar eens een keertje, komt ie weer met een blits uitziend vlechtwerk te voorschijn. Jou voorstellings vermogen is fenonimaal, moet ik zeggen.
Ik heb het iemand anders zien zeggen, leuk om daar ook maar een kistje van te maken, mijn idee ook.
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Yep, er komt een 3D kistje. Ook ben ik met een echte Escher-kist bezig samen met een britse kistjesmaker. We brainstormen wel vaker op dit complexe probleem.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Weer een mooi project!
Dit ontwerp staat ook hoog op mijn "moet ik ooit nog maken" lijst.
Heb je nog geen eigen versie van een V-box of een van de variaties van britboxmaker gemaakt?
Lijkt me ook iets voor jou.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Coko: het is inderdaad de britboxmaker Martyn met wie ik wel eens contact heb. Het werk wat hij maakt is werkelijk ongelovelijk :D

Wat is een V-Box?
 

woodie

Actieve deelnemer
5 nov 2010
188
1
Da's weer heel netjes Rick. Volgens mij ben jij een heel geduldig iemand. ;)


Is dit misschien de Vee box waar coko naar refereert ?

161034.jpg


161034.jpg
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hahaha Dutchboxmaker, da's een goeie.

Naast de doosjes vind ik het houtdraaien ook nog steeds erg leuk. Ook het maken van beelden is iets waar ik graag nog meer tijd aan zou besteden. Tja, zoveel ideeen en zo weinig tijd.

Het eerst komende project wordt een verzameling kleine doosjes en een soort van waxinelichtjes-houder.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Surfie, het was de bedoeling dat de nerfen doorliepen. Alle stukken daarvoor waren zeker aanwezig. Tijdens het lijmen kreek ik bezoek en al pratende lijmde ik verder. Tja niet doen he!!

Het is inderdaad mooier wanneer de nerf doorloopt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.