Restauratiebeurs - Den Bosch

A

Anonymous

Guest
Ben gisteren geweest, maar vond het nogal tegenvallen zeker in vergelijking met eerdere edities. Hoe beviel het jou? Ik ga bijna ieder jaar, dus waarschijnlijk is dat gewoon te vaak, dit is nou eenmaal niet de meest innovatieve branche.

Aan de andere kant heb ik wel een leuk gesprek gehad met de heren van Twickel waar we 2 eiken stammen in het water hebben liggen. We hebben ook gezocht naar oude metselstenen in het Dordtse formaat, we hebben ze wel gevonden, maar ze blijken helaas nogal kostbaar...
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik vond het geheel ook niet echt bijzonder. Dat kwam omdat de beurs voornamelijk gericht was op mensen die wat te hadden laten restaureren/beheren en niet zozeer op de vakman die het restaureren uitvoert en juist van dat laatste had ik gehoopt eea op te kunnen pikken.
Op de stand van Twickel heb ik ook nog een tijdje staan kletsen.
 

HermanG

Nieuw lid
20 mrt 2011
11
1
Grappig, ik snap jullie reactie vanuit het houtbewerkers perspectief. Ik stond er beroepshalve en heb me dus prima vermaakt. Qua getoonde ambachten draaide het meer om het stukadoren, metselen en het hakken van leien, dus voor een echte houtbewerker matig interessant ;) . De restauratiebeurs is veelal netwerken. Maar vergis je niet, er lopen veel (restauratie)vak idioten rond :D , die best bereid zijn je vragen te beantwoorden. Met name de ouderen zijn echt dol op hun vak en willen graag over de inhoud (de techniek) vertellen.

Deze beurs is wat dat betreft veel interessanter als de 'gewone' bouwbeurs. Ik zeg weleens een beetje spottend dat de meeste timmerlui in de gewone bouw alleen nog maar stelkozijnen aan kunnen brengen. Want als er iets getimmerd moet worden, wordt er iemand anders ingehuurd, das goedkoper.... Misschien zijn sommige van jullie het hier niet mee eens... :p !
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.