Gekocht op marktplaats

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Een ploeg met een vaste aanslag, dus niet verstelbaar, met een 9mm beitel. Geen idee wat het merk is , maar hij is in goede staat.

DSC01505.jpg


Alleen de voor en achter schaats staan niet op dezelfde hoogte. Ik neem aan dat dat toch wel de bedoeling is. Maar zulke vondsten zijn zelden direct bruikbaar, er zit altijd wel werk aan.

Gekocht voor 12,50 eurootjes.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
intuïtief gezien lijkt me dat wel te kloppen hoor. Aangezien je materiaal wegneemt, is het logisch dat het deel achter de beitel een fractie lager staat. Zolang het maar niet onder de beitel uitkomt?

Al denk ik wel dat het eigenlijk niet echt uitmaakt in dit geval, of het achterste gedeelte nu gelijk staat of iets eronder.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Seek

mooie aankoop, en niet echt een duur ding. kan je een foto van de voorkant plaatsen. Oja was hij zo mooi gepoetst ;) of weet jij daar meer van?

HG Hugo
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ik denk eigenlijk dat de beide schaatsen gelijk moeten staan. Zo is het bij mijn stalen ploegschaven in elk geval, en eigenlijk bij alle schaven is de voor en achterkant op dezelfde hoogte.

Ik zal eens kijken wanneer ik tijd heb voor nog een foto. Het weekend staat helemaal vol geplanned met allemaal andere dingen dan houtbewerken. In elk geval heb ik nog niets aan de schaaf gedaan, hij was al zo mooi gepoetst.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Hier is een foto van de voorkant. Eerst dacht ik dat ze een dosse plank hadden gebruikt, maar dat zijn de stralen die zo duidelijk zichtbaar zijn. De groeiringen zijn veel minder duidelijk.

DSC01515.jpg


Ik heb er verder nog niets mee gedaan. Ik heb werk zat op het ogenblik en hij staat nu even mooi op de plank te pronken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.