wat zouden jullie hiermee doen ?

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Ik hoop dat mijn bericht overbodig is maar je weet toch dat es en olm niet hetzelfde is hè...
De planken die je hebt zijn es. En daar komt olm nog niet in de buurt van! Kan je me de naam van die houthandel is bezorgen. Zo kan ik vermijden dat ik daar ooit een voet binnen zet. :x
Jongens toch, de naam houthandel onwaardig! Ik word er zowaar een beetje boos van... :evil:
 

tuoh

Oud hout
Dit is inderdaad een verhaal om bij te huilen. Hier krijgt de term " hout - of vakhandelaar" wel een heel wrange bijsmaak.
Als ze zelf geen bekende Europese houtsoorten meer kennen, jawadde :shock: :shock:

Jammer genoeg is dit een tendens die je in bijna alle beroepen tegenkomt tegenwoordig. De basiskennis van het (bouw)vak verdwijnt alarmerend snel, je word er bijna dagelijks mee geconfronteerd.
De beunhazen daarentegen komen als paddestoelen uit de grond, niet gehinderd door enige kennis ter zake nemen die alle klussen aan, met dikwijls catastrofale gevolgen.

Mvg,

André
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
@ rudolf , idd wat je zegt ;)

@ jokke , ben je zeker dat het geen olm kan zijn ?
als ik naar dit plaatje kijk zie ik toch wel wat gelijkenis met de planken die ik heb.
http://www.wood-it.be/WoodDb/WoodDetail.asp?Lang=Nl&idSpecie=19&Select1=1&Select=WoodDb
in ieder geval weten we zeker dat het GEEN eik is ;)
nu kan ik terug een week wachten op het juiste hout , maar ik ga denk ik morgen eens bellen en vragen of ik het me niet zelf mag uitzoeken.
ik kan je wel zeggen dat he bij "houthandel" de roose in okegem niet moet gaan :!:

groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
@ tuoh , ik geef je overschot van gelijk.
ik kan er nog wel mee leven dat de persoon achter de bureau ( wat ik wel vermoede dat de baas was) niet alles weet en kent maar als je in het magazijn werkt moet je toch al over de nodige informatie/ervaring beschikken en doe je dat niet vraag je het toch aan iemand die het wel weet zeker. zijn excuses was dat hij het niet goed kon zien omdat het niet geschaafd was .
dan snap ik ook niet waarom ik moet wachten tot deze persoon terug is uit zijn verlof is zodat hij het hout kan uitzoeken , nogtans werken er al zeker 4 andere mannen . dit is hun vergissing , klant is toch koning ? in ieder geval waar ik werk toch .
triestige zaak :(

groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
na het zien van deze foto ben ik overtuigd dat het idd geen olm is.
ik denk dat ik daar maar eens ga wat meranti kopen wie weet krijg ik padoek mee :D
nee nee in het vervolg ga ik wel in Brussel achter men hout .

serieus bedankt voor alle hulp ;)

groetjes
ruben
 

monkeyfreek

Actieve deelnemer
25 jan 2011
286
0
om het verhaal hier af te maken ,
ik kreeg daarstraks telefoon ( na een week wachten) dat men eik klaar lag.
dus ik alle planken es in de wagen en naar daar gereden , nu hadden ze nog planken liggen van een klant die ze niet meer nodig had maar wel al geschaafd was .
dus ik de echte eik ingeladen en vraag hem wat krijg ik nu als vergoeding ?
krijg ik de planken olm niet mee als vergoeding ?
hij : nee da denk ik ni da ze u da gaan gratis mee geven .
ik zeg ja wat krijg ik dan als vergoeding ? ik heb nog een week extra moeten wachten op men hout,
ik ben 3x naar hier moeten rijden , heb slijtage aan men schaafmessen en zit ook nog met het schaafafval .
dan zij hij dat ik het eens aan een andere persoon moest vragen die daar liep.
dus ik met men verhaal bij die persoon ( degene die eerst zij dat het toch eik was en de 2de keer dat het olm was)
en legde het uit .
normaal was de eik die ik nog ging ophalen 87€ , dus heb ik dit mee gekregen voor 30€ en heb de es ook mogen houden :D .
ziezo nu kan ik eindelijk beginnen aan men meubeltjes .
al bij al is het toch in orde gekomen maar hier ga ik toch niet meer direct terug :|

groetjes
ruben
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
monkeyfreek zei:
@ tuoh , ik geef je overschot van gelijk.
ik kan er nog wel mee leven dat de persoon achter de bureau ( wat ik wel vermoede dat de baas was) niet alles weet

Nou, als ik bij van Dijk in Laren kom dan weet de persoon achter het bureau (de baas, inmiddels al ruim over de 70) alles over het hout dat hij in- en verkoopt. ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.