mijn nieuwe Stanley? 101 of Rekord

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik liep eigenlijk geheel onverwacht tegen deze kleine beauty aan. Het was een echte smeerkees, wat verwacht je dan ook anders van zo'n kleintje. Na een ontroesting en een poetsbeurt kwam het blauw tevoorschijn. Ook staat er 101 op . Gauw even gekeken, het kan een Stanley zijn maar dat kan me eigenlijk niks schelen. Ik ben er als een kind zo blij mee.

Hartelijke groet Hugo

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Re: mijn nieuwe Stanley? 101

Da's een grappig schaafje Hugo!! Er zijn was wel mensen hier die je verder kunnen helpen met de herkomst. Gefeliciteerd met je nieuwste telg
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Re: mijn nieuwe Stanley? 101

Als het een record was zou hij 0101 heten.
Dit soort schaafjes werd door jan en alleman gemaakt en voor het gemak gebruikten ze maar de type nummers van Stanley. Moeilijk om daar nu nog een maker bij te vinden, maar laat dat je niet weerhouden om er van te genieten.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Seek

Bedankt voor de goede aanwijzing. Ik heb een beetje zitten zoeken en vond een site terug speciaal voor record schaven. Er is een foto met daarop mijn kleintje. Het mes en de levercap lijken anders maar er zit een herkenbaar ruggetje op dat niet bij de Stanley 101 zit. Het blauw is gewoon de huiskleur van rekord, ik heb er nu ook een puzzel bij.

WORD VERVOLGT

HG Hugo
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Henk/Seek

Na veel zoeken heb ik de vraag op ambacht en gereedschap gesteld. Ze zijn daar niet zo snel als hier naar er zitten wel een paar kenners tussen. (niet dat wij die niet hebben :lol: )
Ik houd jullie op de hoogte.

HG Hugo[/attachment]

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Een foto per mail bracht meer uitsluitsel. Hierop zie je de 0101 een origineel van Record. Ik begin te denken aan een kopie van deze of gene fabriek. Het maakt mij niet meer zoveel uit. Ik heb er zo vaak mee in mijn vingers gezeten dat het een blijvertje is.

hartelijke groet Hugo

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.