Nieuwe hamer

WR1944

Oud hout
Gedurende mijn gehele technische opleiding werd mij steeds voorgehouden om gereedschap alleen te gebruiken waarvoor het ontworpen was. En die gedachte droeg ik ook uit naar mensen die duidelijk gereedschap misbruikten.
Dus ik was niet verrast toen ik gestraft werd voor het misbruiken van een klauwhamer als breekijzer. Het was een degelijke klauwhamer met een mooie houten steel. Die brak dus helaas af. Dus op naar Home Depot voor een vervanger. Want zonder hamer begin je niets.
Het werd een klauwhamer van het merk Husky, weliswaar gemaakt in China maar het model trok me wel aan. Geheel van staal met een dik rubberen handvat. Vlak onder de kop is de steel vrij dun en voor mijn gevoel dempt dat, samen met het rubberen handvat, vrij veel van de terugslag van de klappen. Het ligt heel goed in de hand en voelt goed gebalanceerd aan. Het nodgt uit om vanuit de pols te meppen. En het trekt moeiteloos kleine en grote spijkers uit het hout. Voor $24 ben ik zeer tevreden ofwel een happy camper zoals als ze hier zeggen.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.