Plaatsen van een schutting - UK style

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Plaatsen van een schutting

Even een korte samenvatting van wat er voorafging

Dit is de garage naast ons huis welke plaats moet maken voor de nieuwe keuken en eetkamer.


DSC_2620 by mcluma, on Flickr


DSC_2621 by mcluma, on Flickr

Mijn kinderen hadden de garage vorige week al omgehaalt, het was de intentie om de muur tussen mij en de buren te laten staan, helaas de inspectuer vondt de muur niet stevig genoeg, dus moest deze het ook ontgelden.


DSC_2664 by mcluma, on Flickr


DSC_2665 by mcluma, on Flickr


DSC_2678 by mcluma, on Flickr

Hier zijn mijn vrouw en kinderen bezig de muur steen voor steen aan het afbreken. Tja dit zijn hele speciale 100 jaar oude gele bakstenen welke opgekocht zijn voor £0.50 per stuk. De muur is dubbel en bijna elke steen komt er heelhuids uit


DSC_2700 by mcluma, on Flickr

Het zware werk zit hem in het breken van de betonen vloer. De vloer van de garage zelf kwam er zonder veel moeite uit, maar het beton van het pad niet, dat was wel 30cm dik op sommige plaatsen, en dat gaat zelfs met de graafmachine niet kapot. Daar heb ik afgelopen weekende een hydraulische breaker voor gehuurd kost me £50,- voor een heel weekend, maar dat ging een heel stuk makkelijker!!


DSC_2701 by mcluma, on Flickr


DSC_2702 by mcluma, on Flickr


DSC_2703 by mcluma, on Flickr

Zondag kon ik dan eindelijk beginnen met het plaatsen van de 18 meter lange schutting, om 12 uur had ik de eerste paal erin en om 17.00 was het gedaan.

Normaal zou ik tussen het plaatsen van de palen en het plaatsen van de horizontale railings een dag wachten, om het beton te laten harden, maar door tijdsdruk kon dat niet. De buurman was net dat weekend weg, dus moet er even doorgewerkt worden.

Om de palen niet te veel te belasten moesten ze geschoord worden. Mijn vrouw heeft alle planken gespijkert met de coilnailer


DSC_2705 by mcluma, on Flickr

Na afloop de oude panelen en de taken van de bosjes (er stond een struik midden in de weg- dus die moest het ontgelden) verbrandt – dan hoef ik het niet in de skip (container) te gooien


DSC_2706 by mcluma, on Flickr

Volgende week de hoedjes op de palen zetten en een lat bovenop de planken om het mooi aftewerken, en schilderen.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
De vijver heeft inderdaad nog vissen erin zitten, deze week ga ik de vijver dempen

Ik weet alleen nog niet wat met de vissen te doen, - niemand die ik ken heeft een vijfer :(
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Zijn er al vorderingen? Aan je werktempo te zien vast wel!

Groeten Rudolf.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Jawel hoor

I weet alleen niet of mensen daarin geintereseerd zijn, aangezien het een houtforum is :?: :?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.