Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15

Gezocht/te koop gevraagt: Taxus tak

Het is weer een heel andere TAK van de SPORT.

Gezocht/ te koop gevraagt:

Een rechte tak/stam van Taxus, lengte 1,80 meter, doorsnee 8 centimeter. Liefst vrij van vergroeiïngen en noesten.

Ik zoek zo'n stam omdat ik er een schuttersboog van wil maken. Maar omdat een dergelijk stuk Taxus nogal schaars is, probeer ik het via dit forum.

Tips en/of aanbiedingen van harte welkom.

Re: Gezocht/te koop gevraagt: Taxus tak

he woodworker-

neem contakt op met bart henneman van atelier taxus (http://www.houtateliertaxus.nl).
    hij heeft altijd een ruime voorraad taxus liggen(niet zo verrassend...).

een tipje over taxus
    uitkijken met schuren van taxus het stof kan erg irriteren en is giftig mocht je dat nog niet weten

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodworker
    Het is weer een heel andere TAK van de SPORT.

Gezocht/ te koop gevraagt:

Een rechte tak/stam van Taxus, lengte 1,80 meter, doorsnee 8 centimeter. Liefst vrij van vergroeiïngen en noesten.

Ik zoek zo'n stam omdat ik er een schuttersboog van wil maken. Maar omdat een dergelijk stuk Taxus nogal schaars is, probeer ik het via dit forum.

Tips en/of aanbiedingen van harte welkom.
    Nog tips nodig? Fijnhout Drenthe heeft ok taxus in voorraad (http://www.fijnhoutdrenthe.nl) en overzichtelijk opgeslagen!

Dag Woodworker,

Wellicht kan ik je aan een mooi stuk taxus helpen.

We hebben een grote taxus boom op ons erf staan

Groet,

Michiel

Ah, kijk, een hele boom, daar zal vast wel een goede tak aanzitten. Belangrijk, en tevens de grote moeilijkheid bij het zoeken van een taxus tak voor een handboog, is dat de stam redelijk recht en zo vrij mogelijk van zijtakken moet zijn.

Misschien is het een idee om mij een persoonlijk bericht te sturen voor een verdere afspraak?

Ha Woodworker, ik heb je persoonlijk bericht gestuurd maar geen respons. Heb je nog interesse?

woodworker-

jaap van leersum in friesland (inheems hout in burghum) heeft een heleboel mooi taxus liggen.

zonde voor michiel om zijn boom om te zagen.dikke taxus zijn zeldzaam aan het worden.

groet
    annette

Ha Annette,
    Ik vraag me af hoe je op het idee komt dat ik een oude taxusboom om zou gaan zagen.
    Mijn doel is hergebruik van bestaande (natuurlijke) grondstoffen. In dit geval zou het
    gaan om het beperkt snoeien van een boom om er zodoende een boog van te maken.
    Tot zover...

michiel-
    voor het maken van een boog heb je een lang en vooral foutvrij stuk hout nodig...en dat komt bij taxus alleen bij oude dikke stammen voor,niet van snoeiafal...vandaar mijn vermoeden dat de hele boom om zou gaan.
    blij als dat je niet van plan bent je boom op te offeren!

annette

Forum Rechten