Aankoop zaagtafel

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Hallo allemaal,

Ik overweeg de aanschaf van een zaagtafeltje. Eerst had ik de invalzaag met liniaal van Festool op het oog maar een zaagtafel met langsgeleider en afkort mogelijkheid heeft ook veel voordelen. Dit is vooral vanwege het werken met dezelfde instelling, je kan snel een zaaglijst afwerken en je weet dan zeker dat je dezelfde maten hebt!

De eerste die ik zag is de FESTOOL ZAAGTAFEL PRECISIO CS 50 EB, en die is met 950 ex btw eigenlijk boven mijn budget. Daarom meteen de vraag: is deze machine het aanschaffen waard? Als je het vergelijkt met een goedkoper model is deze dan zoveel beter qua levensduur en precisie? Of is het meer voor als je geld teveel hebt?

De volgende die mijn aandacht trok was Dewalt DW 745, (een kleiner zaagtafeltje wat makkelijk is mee te nemen) Daarvan vraag ik me af: is het slim om hier 600 euro aan uit te geven als je voor 300 piek extra die van festool kan kopen? En werkt een combi van langsgeleider en afkortgeleider goed?

en als 3e de Bosch Groen PTS 10 TS | 1400w, deze is veel goedkoper en voor de rest zal die zen werk wel doen hoop ik?

Het gebruik: ik ben meubelmaker in opleiding dus zal het waarschijnlijk best wel veel gaan gebruiken; daarom is een goede profesionele zaagtafel geen slechte keuze. Maar het is ook zo dat ik vaak gebruik kan maken van een formaatzaag , dus de zaagtafel die ik nu wil kopen is meer een oplossing om thuis te kunnen werken. Daarom zoek ik dus iets wat goed werkt, niet heel snel kapot gaat maar wel betaalbaar is.
Ik hoop dat er mensen zijn die me wat tips kunnen geven en ervaringen kunnen delen, hopelijk heb ik men verhaal niet te lang gemaakt..
Alvast bedankt!
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
nou dat zijn mooie machines.. maar het maakt de keuze mogelijkheid niet kleiner :p Is er een groot prijs/kwaliteits voordeel door dit soort gereedschap in de UK te bestellen?

Andere vraag: ik zag iets 2ehands van het merk LMS voorbij komen, wet iemand of dit een goed merk is?
 

Gerard Scanlan

Nieuw lid
8 mrt 2011
12
0
Prijs verschil?

Kity zaagmachine bij Baptist 1250 euro
Kity zaagmachine bij Poolewood inclusief verzenden ongeveer 900 euro.

Trouwens heel veel mensen zijn erg enthusiast over de Axminster TS200 voor minder van 500 euro.
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
402
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Gerard Scanlan zei:
Prijs verschil?

Kity zaagmachine bij Baptist 1250 euro
Kity zaagmachine bij Poolewood inclusief verzenden ongeveer 900 euro.

Trouwens heel veel mensen zijn erg enthusiast over de Axminster TS200 voor minder van 500 euro.

Zo'n Kity heb ik ook. Helaas moet ik daar toch maar eens afstand van doen want mijn werkplaats wordt te vol :( Als je keuze op de Kity 419 valt dan staat in Deventer een goede gebruikte.
Tip. Op http://www.ukworkshop.co.uk/forums/ kun je veel info vinden over de kity alsook over de goedkopere variant. Helemaal rechts bovenin het scherm zit een zoekfunctie.

gandel
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
^^thx voor je aanbod, woon in amsterdam, festool machines zijn idd erg fijn om mee te werken. Alleen de prijs is voor mij nu gewoon te hoog.
De Makita mlt100X lijkt me tot nu toe de beste keus. Zijn er voor die prijs nog andere machines (~500 ex) die het overwegen waard zijn?
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Hoi Cracktor,

Het zal een hoop mensen hier niet verwonderen als ik je vertel dat ik je de Bosch van harte kan AFraden. Lees hierover het volgende topic even, dan word je snel al eea duidelijk. Nogmaals, er is hier ook een GTS10 gebruiker die er tevreden over is, maar ik heb na 8 maanden mijn tafel nog niet terug vanwege een onvoorstelbare hoop gezeik met Bosch en met mijn leverancier.

viewtopic.php?f=1&t=1776&p=27008&hilit=gts10#p27008

@lex
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
Hallo Cracktor,

Ik heb ook een makite MLT100 en ben er tevreden over.
Ik heb deze in engeland besteld.
Was daar een stuk goedkoper.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
Ik zal geen nieuwe kopen, als je budget maar Euro 500,- dan zal ik naar een gebruikte kijken

machines gaan gebruikt na een of twee jaar voor de helft de deur uit, zeker als je er een koopt van een hobby houtwerker, deze hebben echt geen zwaar leven gehad

en je krijgt soms een hele boel extra. somes komen ze kompleet met afzuiging, of met extra bladen, en een echte plus is om een sliding table erbij te hebben

Goede gebruikte machines zijn
Bosch gts10
Dewalt
scheppach
Axminster
Metabo / Electra beckum

Kijk eens op Ebay UK, er zijn heel veel die gewoon naar nederland verschepen, als het op een palet past is het niet veel geld

Groetjes
Chris
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Voor 74 pond (het huidige te bieden bedrag) kan je je daar iig geen buil aan vallen. Verder zal het een best aardig ding zijn, maar de kwaliteit is echt niet te vergelijken met een Festool/Makita.
 

mcluma

Actieve deelnemer
25 feb 2011
382
2
Woking, UK
dat is meer een site saw, voor op de bouw, niet echt lekker voor het wat fijnere werk, de reden omdat de geleide rails niet echt precies is
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Nou ik heb er een gekocht. Op marktplaats, en ben er nu al tevreden over! Zit een langs geleider en afkort geleider op en lijkt mij solide kwaliteit. Kan iig maatvast zagen en dat is wat ik wil, verder geeft het ook een mooie zaagsnee, kan ook in verstek afkorten, blad in hoogte verstelbaar dus wat wil je nog meer :p
Kent iemand het merk LMS toevallig?

Attached files
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Een oud, niet meer bestaand, Nederlands (?) merk, vooral bekend van de onwijze hoeveelheid tweedehands draaibanken op Marktplaats... Verder is het mij nooit gelukt om iets van informatie over het merk te vinden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.