pokke stof!

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
De keuken die ik gebouwd heb is zga af. :cool:
Nu is m'n vrouw bezig met het schilderwerk van de zithoek in de keuken.
We hebben eerst ontvet, toen geschuurd, gestofzuigd en nogmaals stofvrij gemaakt/ontvet.
een dag gewacht, toen weer ontvet/stofvrij gemaakt en zijn gaan schilderen.
EN NOG STEEDS STOF!!!! :x

Iemand een tip? :cry:
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Ideaal zou zijn moest je kunnen beschikken over een spuitcabine. Daar wordt de lucht eerst gefilterd voor hij binnenkomt. In een gewone ruimte is stof niet te vermijden. Wat je wel kan doen is werken met 2 component producten. Die hebben een veel snellere droogtijd waardoor er minder stof zal in vallen.
 

Bertus

Actieve deelnemer
1 feb 2011
42
0
Ik heb er ook vaak last van.
Je kan er 2 dingen aan doen om het te verminderen, naast de bovenstaande manieren.

Maar met gewone lak kan je bijn stofvrij verfen.
De eerste is de onderdelen hangend lakken.
Als je het vertikaal schildert scheelt al 75% stof.
Als je in de ruimte waar je in schildert een paar natte lakens hangt wordt het ook een stuk beter.
Ik heb in mijn garage de vloer nat gemaakt en natte lakens opgehangen (op advies van de schilder)

Het stof wordt dan namelijk zwaar en gaat naar de grond.

Ik heb mijn keukendeurtjes ook zo geverft en heb er bijna geen stof in.

Ook zuig ik altijd eerst mijn rolletje af met een stofzuiger.
Na het verfen doe ik het rolletje altijd in een boterhamzakje en leg ik in de vriezer.
Je kan dan de 2de laag het rolletje zo weer gebruiken. (wel eerst laten ontdooien voor gebruik)
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Op de kop lakken tegen stof, hoe simpel en geniaal! Dank voor de simpele tips Bertus.
Ik las ook ergens dat de Japanners vaak gingen lakken op zee, daar was minder stof.
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hoi,

De dag voordat je gaat lakken de ruimte heel goed schoonmaken en stofzuigen (let op muren en plafonds, daar zit meestal ook een prettige laag stof op na het klussen....), daarna ook niks meer doen in die ruimte. Een uur voor je gaat lakken de te lakken delen afdekken en met een plantenspuit vanaf het plafond de hele ruimte benevelen (niet drijfnat maken natuurlijk!). De nevel neemt het nog zwevende stof mee naar beneden. Ik doe dit standaard als ik grotere oppervlakken binnenshuis moet lakken en het werkt goed, hoewel ik één keer gedoe heb gehad met botenlak, die vond het hoge vochtgehalte niet leuk en ging hele kleine blaasjes trekken.

Groet, Rob.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.