mooie meubelmaker in bangkok

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Ik maak regelmatig een fietstochtje in onze buurt van zo tussen de 20 en 30 km. Het verkeer is scary dangerous, zeker in het donker, maar het is de manier om wat te zien. De auto gaat te snel en lopend is het te ver en ook vaak te warm. Begin deze week ontdekte ik, binnen een km van elkaar, een meubelmaker en een houthandel. De meubelmaker maakt echt kwaliteitsspul, een van de eerste, die niet alle naden en gebreken met putty dichtsmeert. Hij verwerkt hoofdzakelijk, wat hij noemt, rosewood, wat bij wat doorvragen padoek blijkt. Geen afrikaans, maar aziatische varianten in wel 10 verschillende kleuren, van vrij oranje tot geel-bruin. Haijo van de houtzagerij in Akkrum had dit ook altijd op voorraad, hij noemde het Indonesisch padoek, daar zaten zelfs planken bij die goudkleurig waren met een prachtige tekening! Ik heb afgesproken dat ik wat hout van hem koop, hij heeft ook een paar planken die vrij bloemig getekend zijn. Voor een mooie linnenkast (110x220x45 cm), helemaal frame en paneel gemaakt (ook de achterkant) afgewerkt met polyurethaan lak, zonder schuurkrassen etc rekent hij 26 K baht, net iets meer dan 600 euro!! Nu kom ik er net achter dat ik vergeten ben foto's te maken in zijn kleine showroom van komplete producten, maar wel van de werkplaats. Meer foto's volgen nog. De werkplaats is zo'n 25 x 40 meter incl wat opslag en een deel van het hout staat buiten. Ik heb al 2 mensen bij hem geintroduceerd om meubilair te laten maken.
Benieuwd wat daar van terecht komt.
Het bedrijf heet Thailand Chinese Art Furniture Co.,Ltd http://www.tca-furniture.com/
De baas heet Wutticha Kittcharin.

jaap











Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
600 euro voor een dergelijke maat kast? daar kan je niet over zeuren. Op de site stonden ook een paar mooie dingen. Geweldig om te zien hoe er op een kleedje op de vloer een stoel wordt afgewerkt. Soms overdrijven wij het hier in de "Westerse"Wereld wel eens met alle voorschriften e.d.

Mooi om te zien en ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Is het een mooie meubelmaker of maakt hij mooie meubels? :lol:
Geweldig hoe dit soort ambachtsmannen met 'weinig' zulke mooie resultaten neer kunnen zetten. Kan me heel goed voorstellen dat je daar graag rondkijkt. Hoe is dan de reactie van zo'n man over het feit dat jij ook een 'meubelmaker' bent? Vinden ze dat leuk dat die interesse gedeeld word of is het voor hun niet meer dan broodwinning?

@Rick, we slaan zeker af en teo door met onze regelgeving, maar we moggen met zn allen zeer blij zijn dat we naar onze maatstaven mogen werken. Ik heb een jaar in China gewoont/gewerkt, maar zoals het daar op de werkvloer gaat, dat wil je echt niet.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Mooi bericht Jaap, leuk om te lezen.

En die heeft een paar hele mooi planken staan! Ik heb 1 padoek balk in mijn schuurtje liggen en die is veel roder.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Best wel tof om te zien en dat het wel kan. Heb jaar geleden bij een bedrijfje stage gelopen dat teak houten meubelen importeerde uit Indonesie... manmanman wat een meuk kwam daar vandaan. Je moest alleen al eens zien hoe ze de container werkelijk volstouwde.
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Ik heb zelf een paar indonesische meubelmakers aan het werk gezien, sommige werkten netjes en ambachtelijk, sommige ramden alles met spijkers in elkaar en maakten in no time ornamenten met een dremel.

Net als hier dus :mrgreen:

Het hangt ook van de klant af natuurlijk...

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.