blokje van marantie

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Ik ben niet zo'n maker maar dit wil ik toch even laten zien. Een afvalstukje marantie omgevormd tot een blokje De mooie lijnen van het marantie komen goed tot hun recht in het zonlicht. Ik heb het met 2 lagen blanke lak afgewerkt. Mijn pronkstukje voor in de woonkamer. Het heeft een ere plekje op de schouw.

Hartelijke groet Hugo

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Sommige leden zitten er zo bovenop dat je niet eens de tijd heb om foto's te plaatst. Kijk nog maar eens Rick.

En bedankt voor je reactie ;)

Hartelijke groet Hugo
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Leuk he? Hout kan zo mooi zijn, hoef je vaak niet veel aan te doen. Ik heb tijden lang een blok iepen naast de computer gehad. Had ik wat om te bekijken tijdens het opstarten.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hout is een wonderlijk mooi product. In Nederland hadden we een houtkachel en het "afvalhout" werd daar ook in opgestookt. Heb toch vaak genoeg er weer stukjes uitgehaald, waarvan ik het toch wel zonde vond om het in de kachel te stoppen. Die stukje stonden dan een tijdje op de schoorsteenmantel en gingen meestal weer terug naar de werkplaats. In de korte tijd dat we hier wonen heb ik ook al weer de nodige stukjes verzameld, niet tot ieders vreugde moet ik wel zeggen :) . Heb zelfs een verzameling met "hele mooie stukjes"!

jaap
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Allemaal bedankt voor de positieve reacties. Ik heb er één gemist ;) Waar is het eigenlijk voor :?: Tim heeft een zakhorloge van zijn overgrootvader geërfd. Het is bij een klokken maker geweest die ongeveer net zo oud is als het klokje. Toen we het gingen halen werd er een krukje voor Tim neer gezet en werd er vol liefde 20 minuten over het opknappen en herstellen verteld. We hebben gelijk allerlei horlogemakers gereedschap bekeken. Zo'n klokje verdient wel een ere plaatsje en daarom het blok.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.