Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Rollende Stenen Wandpaneel

Jaja, twee dagen tijd en energie gehad om wat anders uit te proberen. Op een andere site zag ik een Tumbling Blocks Cuttingboard. Dit leek me wel leuk om zelf eens te proberen.

Men start met een aantal planken van dezelfde dikte en verschillende kleuren. Hier is het steenbeuk,kers en walnoot.

Men zet de zaag op 60 graden, Nog bedankt hiervoor

Hier duw je de plankjes door en je eindigt dan met :

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Rollende Stenen Wandpaneel

Dan neem je een heleboel elastieken en je klemt hiervoor drie verschillende houtsoorten aan elkaar.

Hier ging het bij mij mis, toch niet strak genoeg gezaagd.

Eerst maar een bakkie thee om eens goed na te denken wat de volgende keer anders moet.

Hier zaag ik alles op de dikte die ik graag wil hebben. Ik heb gekozen voor 3 verschillende dikte's

Zo zag het eruit voor het lijmen. Nu is alles verlijmd en ligt het te drogen. Helaas last van kleine kieren. De volgende keer iets meer aandacht bij het zagen. Er zaten een paar planken tussen die toch niet helemaal recht waren. Erg dom om dit niet te controleren maar daar leer ik weer van.

Maandag ga ik alles even schuren.

Attached files

hoi,

ziet er erg leuk uit, ik vind die gezichtsbedrog figuren altijd fascinerend om naar te kijken.
    Waar heb je die mooie gradenmeter vandaan? en hoe werkt zoiets?

gr
    sjeep

knap werk !
    hehe dat is dus wat ik bedoelde dat ik nog eens wou maken ,
    hetzelfde principe als je andere paneel maar dan kubus vormen.
    dit geeft echt wel een goed 3D effect.
    welke van de 2 panelen was het moeilijkste te maken ?
    dat is wel een handig metertje dat je daar hebt voor de graden van je zaagblad te regelen ,
    waar kan ik dat kopen ? :P lijkt me ook handig om de geleider van de vlakschaafmachine te stellen .

groetjes
    ruben

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@sjeep/ruben : dat mooie gradenmetertje heb ik van dit mooie forum. Als je bij google Wixey intypt dan vindt je wel eaa. Het werkt echt hardstikke goed en zeer nauwkeurig, nu mijn eigen kwaliteiten nog wat aanscherpen

De rollende stenen is duidelijk een stuk moeilijker. Eigenlijk valt het bijna wel mee, het is gewoon een kwestie van strak zagen en zeer secuur werken.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dat metertje komt bij Axminster vandaan.

Wederom een knap stukje werk Rick.
    Enne, het hoeft als het hobby is niet allemaal in 1 dag he, je hebt de tijd om nauwkeurig te gan/blijven werken

Met betekking tot de kieren heb ik wellicht een hele domme vraag: heb je voor je je blad instelde je tafel perfect horizontaal afgesteld? Want met een meetsysteem dat de hoek meet tussen aardoppervlak//zaag in plaats van de hoek tussen tafeloppervlak//zaag heb je geen hard cijfer over die laatste als de tafel niet horizontaal afgesteld is.

Maar ik neem aan dat je dat wel gecheckt hebt.

@lex

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dat is ook de reden waarom ik een digitale zwaaihaak gebruik. Dan kan je tafel nog zo scheef staan, de ingestelde hoek is dan in ieder geval correct.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

@Alex. Goed punt, ik heb eerst de digitale meter zich laten ijken op 0 graden recht op de tafel en toen de 60 graden gemeten aan het zaagblad.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Dan zou het goed moeten zijn.

Forum Rechten