Even klagen over marktplaats.nl

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Waarom sommige mensen spullen te koop aanbieden op marktplaats is me een raadsel. Op dit ogenblik heb ik drie biedingen uitstaan. Mailtjes gestuurd. En ik krijg gewoon nul komma nul reactie! Jammer dat ebay hier in Nederland nooit van de grond gekomen is.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dat is inderdaad frustrerend, maar met je laatste uitspraak ben ik het toch zeker niet eens! Ik ben juist blij dat marktplaats nog veruit de best bezochte veilingsite is van Nederland. De vrijblijvendheid zie ik juist als voordeel, en heb er ook nog nooit problemen mee gehad. Je kunt de pech hebben dat ze niet reageren, maar wie weet wat er aan verkoperskant aan de hand is.
Het moeten van Ebay heeft mij er tot nu toe van weerhouden om er iets te kopen.
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Dat gebeurt weleens, jammer als je iets heel erg graag snel wilt hebben. Maar goed, niet iedereen checkt zijn maal tig keer per dag.
Andersom gebeurt ook, je krijgt reactie op je advertentie en vervolgens hoor je er nooit meer iets van.
E-bay vind ik zelf ook niks, geef mij maar marktplaats.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Het grote nadeel van marktplaats is de vrijblijvendheid. Mensen bieden maar raak, een verkoper daaraan houden is een probleem. Ebay is wat dat betreft veel zekerder maar heeft in nederland te weinig draagvlak.

Iets kopen op marktplaats gaat redelijk. Doch heeft Seek zeker een punt. Soms duurt het enorm lang voordat je reactie krijgt.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Over het algemeen gaat het best goed. Maar nu drie keer achter elkaar en ik praat echt over ruim een week niet reageren!

Maar eentje heeft nu gelukkig wel gereageerd nadat ik nog een mailtje heb gestuurd. Dat lijkt nu rond te komen en dan ben ik opeens weer heel tevreden :D

Het grote voordeel van ebay vind ik dat de verkoper gewoon minder "macht" heeft. Op markplaats heb je nog al eens verkopers die volslagen irreele ideeen hebben over de waarde van hun spullen. Op ebay zitten ze gewoon vast aan het hoogste bod. De bescherming van de koper is ook beter geregeld op ebay. Maar ja, zolang er geen enkele schaaf, zaag of beitel op ebay.nl staat heb je er weinig aan.
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ik vind ook dat MP wat laks is vergeleken met Ebay. Ik snap wel dat mensen snel hun spullen erop willen zetten zonder al teveel gedoe, maar het gebrek aan informatie, foto's en inderdaad de soms late reactie is soms erg irritant. Vaak onzin als 'gereedschap xx zelden gebruikt' terwijl die er duidelijk afgeragd uitziet, of geen product specificaties etc. :roll:

Verkopers mogen wel wat meer dwang hebben om nette duidelijke advertenties te plaatsen.
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Ik zit ook meestal op mp.
Maar als ik advertenties neer zet lezen mensen ook niet wat er bij staat.

Dan moet ik de hele tijd zeggen wat er staat.

Bij mijn advertenties staat voldoende info.
En de prijsvraag is niet hoog maar er zijn altijd mensen die weer mails moet sturen met een laag bod en dan gaan klagen dat ik niet reageer.

Als ik iets op zet is het meestal een prijs wat lager is dan het echt waard is.

In Belgie is het erger.
Zet je een bedrag neer van 300.
Krijg je een bod van 270 en dan zeggen ze brutaal erbij wanneer kan ik hem komen ophalen.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo SEEK

Marktplaats is een uit de hand gelopen rommelmarkt. Met de daarbij behorende kopers en verkopers. Als je er echt iets wilt kopen dan kan je de verkoper beter mailen . Vragen wat hij er voor wil hebben. Van mensen die een beetje laag gaan zitten bieden moet je je niet te veel aantrekken. Als verkopers niet reageren dan betekend het meestal dat het bod te laag is. De vraagprijs is voor hun meestal de startprijs van het bieden maar voor de kopers het maximale bedrag. Nu is het ook zo dat alles wel weer een keer voorbij komt. Je moet je er niet te druk over maken want voor de meeste verkopers is het de plek om oude rommel te verkopen. De echte handelaren haal je er zo tussen uit, je zie het gelijk aan de prijzen, GEDULD is er een schone zaak, niet iedereen is er druk mee.

Hartelijke groet Hugo
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Ik heb laatst op MP geboden op een Metabo zaagtafel. Ik kreeg een mail met de mededeling dat het bod geaccepteerd was. Daarna kreeg ik nog drie vrijwel dezelfde mails (wat me de indruk gaf dat het een niet al te handige gebruiker was die het wiel nog een beetje moest uitvinden). Ik kon telefonisch contact met hem opnemen zodat er een afspraak voor het ophalen gemaakt kon worden. In de vier mailtjes stond geen telefoonnummer en toen ik in de advertentie wilde kijken of daarin zijn nummer stond, bleek dat hij de advertentie al had verwijderd (hij zag ws. na de verkoop geen noodzaak de advertentie langer te laten staan). Hij reageert ook niet op inmiddels een stuk of vijf mailtjes aan hem gericht met een verzoek om terug te bellen. Het irritante is dat deze nieuweling waarschijnlijk nooit meer op marktplaats zaken aanbiedt omdat hij teleurgesteld is in het feit dat ik niet meer telefonisch gereageerd heb...

Overigens gebeurt het regelmatig dat ik bewust niet reageer op biedingen op mijn spullen als deze niet reëel zijn. Dit kan bot overkomen, maar in mijn advertenties staat danook meestal dat ik niet reageer op onzinbiedingen.

Seek zei:
...Op ebay zitten ze gewoon vast aan het hoogste bod...

Het is op ebay niet zo dat een ter veiling aangeboden voorwerp altijd voor het hoogste bedrag weggaat. Ook daar is een minimum voor in te stellen waardoor het al beter te vergelijken is met MP. Wel is het zo dat als je boven de ondergrens biedt, je er zeker van bent dat het verkocht zal gaan worden.


rickkoorman zei:
...Ebay is wat dat betreft veel zekerder maar heeft in nederland te weinig draagvlak...

MP is eigendom van Ebay. Dat is ook de reden dat er de laatste tijd erg veel funktionaliteit aan MP is toegevoegd om veel gerichter te kunnen zoeken. Kon je vroeger alleen in de rubriek 'auto' op motorvermogen zoeken, nu kan je in de rubriek 'bed' (om een willekeurig voorbeeld te noemen) ook zoeken op afmetingen. Ook wat betreft betaling en verzending is er een hoop veranderd. Ik kan me voorstellen dat Ebay langzaam bezig is het meer te duwen in de richting van een veilingsite. Aan de andere kant denk ik dat ze met de manier waarop MP nu werkt ook bakken met geld verdienen, dus mss blijft het inderdaad een zeer vrijblijvende rommelmarkt.

@lex
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Er is nu (hopelijk) een leuk en niet te duur schaafje onderweg, dus mij hoor je weer even niet klagen.

En Armadaman, ik had gemailed, een paar keer zelfs. Het is dan gewoon niet netjes om nooit te reageren als verkoper. Nou ja wat jullie al zeggen, het is gewoon een rommelmarkt en je moet niet al teveel fatsoen verwachten. Ik heb al veel leuks gekocht, ook al veel laten gaan als het me te duur wordt en soms wordt je teleurgesteld. Wat me gelukkig nog nooit gebeurd is dat ik ben belazerd.
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Kees
Ik ben vandaag op een rommelmarkt/carbootsail :?: in Westmaas geweest. Ook hier kom je dat zelfde volk tegen.( niet allemaal hoor) Gewoon van die tokkies, ik ruim mijn huis leeg en pl...r het hier op het zijl. Als je het je niet te veel aantrekt dan kan je best wel wat vinden. Vertel eens wat over jouw marktplaats schaaf ?

Hartelijke groet Hugo
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.676
3
Het is een soort ploegschaafje. Als hij binnen komt zal ik een fotootje maken. Ik ben benieuwd hoe hij is en wat voor maat het eigenlijk is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.