Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

SOFTWARE VOOR PVC PIJPEN TE COMBINEREN

Digital Pipe Fitter

een leuk programma online om verbindingen van pvc buizen van verschillende diameters
    in verschillende hoeken zonder moffen aan elkaar te lijmen er is ook eeen voledig programma
    maar de licentie kost wel een paar centen
    ik hoop dat er wat forumleden iets aan hebben

http://www.harderwoods.com/pipetempl...&Submit=Submit

cor

Re: SOFTWARE VOOR PVC PIJPEN TE COMBINEREN

Grappig. Dat zelfde template kan je ook gebruiken om twee stukken rondhout te verbinden.

Arthur

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Re: SOFTWARE VOOR PVC PIJPEN TE COMBINEREN

Grappig. Ruim 50 jaar geleden was dit lesstof op de LTS. Het maken van uitslagen op papier van allerlei aansluitingen van pijpen, rond of rechthoekig van doorsnede alsmede verlopen van rond naar rechthoekig en terug werd door ons driftig beoefend. Ik vond het toen erg interessant en gelukkig is die techniek me redelijk bijgebleven. Recentelijk moest ik een dunwandige pijp op een andere laten aansluiten. Uit m'n geheugen en gesteund door m'n in de jaren opgebouwde ervaring kon ik het hele verhaal uitslaan, op papier zetten en met die mallen het aluminium (dat is aluminum hier) aftekenen, uitknippen en met een flens en popnagels verbinden. Luchtdicht werd het met ducktape (originele spelling), de Haarlemmer Olie in air-conditioning.

P.S. Het gebruik van hoofdletters geldt voor het begin van een zin en voor eigennamen.

Forum Rechten