Woodrat of een Festool VS600 systeem

schaver

Actieve deelnemer
4 jan 2008
57
2
Heeft iemand ervaring met een Woodrat of het Festool VS600 systeem?
Van de Woodrat vond ik een aantal videofilmpjes, die machtig interessant zijn. Het lijkt allemaal zo gemakkelijk. Van het Festoolsysteem een aantal toepassingsvoorbeelden.

[MEDIA=youtube]lXrRJg2BTeA[/MEDIA]
[MEDIA=youtube]ZIz8c2umqxM[/MEDIA]
[MEDIA=youtube]v3uFR9ANf0w[/MEDIA]
[MEDIA=youtube]RLEbqaoGQuM[/MEDIA]
[MEDIA=youtube]s8GyRIuQo0M[/MEDIA]
[MEDIA=youtube]uGbMx_bR58g[/MEDIA]
[MEDIA=youtube]QgcUDNBDhaM[/MEDIA]
[MEDIA=youtube]rpxM43gvzSs[/MEDIA]
[MEDIA=youtube]ytb1hNiCN2U[/MEDIA]

http://www.festool.nl/artikel/artikel_weiterleiten.cfm?id=380
 

Bijlagen

  • barrow-wight1.jpg
    barrow-wight1.jpg
    67,7 KB · Weergaven: 27
  • barrow-wight2.jpg
    barrow-wight2.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 21

alfredmars

Nieuw lid
19 mrt 2008
1
0
Hoi,

ik heb met heel veel moeite het eerste filmpje (bijna helemaal) bekeken, maar ik heb de VS600... en ik heb het idee dat deze klusser aan het prutsen was... veel te veel instellingen die bij de VS 'vanzelf' gaan...

ik heb eigenlijk alleen ervaring met de gesloten zwaluwstaarten, maar dat gaat echt geweldig.

succes met de keuze.

Alfred
 

Bijlagen

  • CIMG1812.jpg
    CIMG1812.jpg
    88,3 KB · Weergaven: 8

leo

Nieuw lid
4 mrt 2008
11
0
Hallo Iedereen.
Heb afgelopen donderdag de woodrat gratis dvd besteld en had deze zaterdag met de post binnen.
Vanmorgen bekeken, bijna een uur nuttige informatie en in vergelijking met de festool vs600
een apparaat met veel meer mogelijkheden.
Ben aan het twijfelen er een te kopen.
Kan iedereen aanraden de dvd te bestellen, deze is immers gratis en geeft zeer veel info.
Mvg Leo.
 

bas

Actieve deelnemer
4 mrt 2008
110
0
ik heb de festool vs600 met de open zwaluwstaart platen. ik heb hem aangeschafd om een bankje te maken, maar daar ben ik nog niet aan begonnen. ik heb dus alleen nog maar wat geoefend. ik vond het opzich wel makkelijk gaan. ik denk er aan om de verdekte zwaluwstaart plaat te kopen voor het maken van lades.
als ik er weer mee bezig ga zal ik ook wat foto's maken en hier op het forum plaatsen.
Bas
 

Bijlagen

  • paard1.jpg
    paard1.jpg
    99,9 KB · Weergaven: 5

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Een paar jaar geleden kocht ik mijn eerste bovenfrees, een 1010 van Festool en ik lag elke avond in de catalogus te bladeren. Ik slaagde er maar niet in om met wat hulpmiddelen een zwaluwstaartverbinding te maken en heb daarom het VS600 systeem gekocht. Het werkt gemakkelijk, maar als de verbinding te "open" of de "nauw" is, is het wel een geknutsel om de mal dan weer goed op de VS 600 te krijgen. Ik heb ook wel eens gekeken naar de oplossing van Leigh http://www.leighjigs.com/home.php. Daarmee kun je toch wat meer spelen met de verbinding, waardoor het niet zo fabrieksmatig lijkt. Een Woodrat geeft je ook wat meer vrijheid en ontzettend veel mogelijkheden. Maar als je daar niet regelmatig mee werkt, denk ik dat je ook veel de handleiding er bij moet hebben om het allemaal kloppend te krijgen. Soms zou een lasapparaat voor hout ook wel handig zijn. Wie overigens wel eens gezien heeft hoe snel en gemakkelijk meubelmakers als Rob Cosman en Frank Klausz hun zwaluwstaartverbindingen met de hand maken, dat is echt ongelofelijk. Frank Klausz heeft een dvd, waarop hij in 20 minuten en complete lade maakt in een bureau, zwaluwstaarten rondom, een bodem, pas geschaafd en klaar!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.