Beeld uit esdoorn

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Afgelopen week heb ik veel oude projecten maar eens afgemaakt. Iedereen heeft vast wel van die halve projecten liggen die je ooit eens af zult maken. Deze week was het tijd daarvoor.

Als eerste een beeld voor een vriend en zijn familie. In het beeld komen de voorletters van de namen van het hele gezin terug. Ja,ja rick doet aan symboliek :D

Een mooi dik stuk esdoorn leek me een goed slachtoffer voor dit project. Het ontwerp heb ik op het stuk hout gelijmd. Daarna op de lintzaag uitgezaagd en gaten geboord waar ik later met de decoupeermachine in kon komen.



Met de decoupeerzaag de gaten gezaagd. Toen kwamen mijn nieuwe raspen goed van pas. Raspen,raspen,raspen en nog meer raspen. Toen de vorm goed was begon het schuren,schuren en nog veel meer schuren. Het beeld is niet 100% glad , ook hier weer symboliek :D Dit mag een ieder naar eigen idee invullen




Het b

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Mmm, ik kon niet meer text invoeren. Het beeld is afgewerkt met tungolie. Dit was de eerste keer dat ik dit gebruikte en in de toekomst zal ik zeker nog eens naar dit flesje grijpen.

Het beeld staat op een ruwe sokkel van mahonie.
 

Xiso

Nieuw lid
28 jan 2011
16
0
Grappig ding. Ga je er nog meer van zulke maken?

Ik ben enigszins een leek op dat gebied, maar waarom heb je zoveel gaten geboord? Eén gat is toch eigenlijk al voldoende?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Laten we onderin beginnen :
H -> M -> L->N->M

Dit was een leuk project en de mensen waren er echt blij mee! Of ik weer zoiets ga doen ?? Waarschijnlijk wel maar niet in de nabije toekomst. Voorlopig heb ik nog teveel plezier in alle doosjes en de mogelijkheden daarmee :D

Ik heb zoveel gaten geboord omdat mijn decoupeerzaag wat moeilijkheden had met 85mm esdoorn.
 

Houthasses

Actieve deelnemer
22 okt 2010
589
1
www.youtube.com
Ah, ik zag deze bij je thuis. Leuk dat je hem afgemaakt hebt. Kan me voorstellen dat schuren een eeh potje mens-erger-je-niet was met al die rondingen. :?
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Rick, ik ben het met je eens, je hebt soms dingen terzijde geschoven waarvan je denkt dat komt nog wel eens een keer. Dan ben je eigenlijk je motivatie kwijt om het af te werken.
Het beeld ziet er wel leuk uit, maar zelf zou ik er niet aan beginnen, puur mijn persoonlijke smaak hoor.
Beste groeten, Ad
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.