Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Beeld uit esdoorn

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Beeld uit esdoorn

Afgelopen week heb ik veel oude projecten maar eens afgemaakt. Iedereen heeft vast wel van die halve projecten liggen die je ooit eens af zult maken. Deze week was het tijd daarvoor.

Als eerste een beeld voor een vriend en zijn familie. In het beeld komen de voorletters van de namen van het hele gezin terug. Ja,ja rick doet aan symboliek

Een mooi dik stuk esdoorn leek me een goed slachtoffer voor dit project. Het ontwerp heb ik op het stuk hout gelijmd. Daarna op de lintzaag uitgezaagd en gaten geboord waar ik later met de decoupeermachine in kon komen.

Met de decoupeerzaag de gaten gezaagd. Toen kwamen mijn nieuwe raspen goed van pas. Raspen,raspen,raspen en nog meer raspen. Toen de vorm goed was begon het schuren,schuren en nog veel meer schuren. Het beeld is niet 100% glad , ook hier weer symboliek Dit mag een ieder naar eigen idee invullen

Het b

Attached files

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Re: Beeld uit esdoorn

Mmm, ik kon niet meer text invoeren. Het beeld is afgewerkt met tungolie. Dit was de eerste keer dat ik dit gebruikte en in de toekomst zal ik zeker nog eens naar dit flesje grijpen.

Het beeld staat op een ruwe sokkel van mahonie.

Grappig ding. Ga je er nog meer van zulke maken?

Ik ben enigszins een leek op dat gebied, maar waarom heb je zoveel gaten geboord? Eén gat is toch eigenlijk al voldoende?

mooi kunstwerkje. leuk effect zo in de zon.

Mooi beeld

maar ik kan de voorletters nog niet terugvinden hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcluma
    Mooi beeld

maar ik kan de voorletters nog niet terugvinden hoor
    M
    D
    D
    M
    N

??

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Laten we onderin beginnen :
    H -> M -> L->N->M

Dit was een leuk project en de mensen waren er echt blij mee! Of ik weer zoiets ga doen ?? Waarschijnlijk wel maar niet in de nabije toekomst. Voorlopig heb ik nog teveel plezier in alle doosjes en de mogelijkheden daarmee

Ik heb zoveel gaten geboord omdat mijn decoupeerzaag wat moeilijkheden had met 85mm esdoorn.

Ah, ik zag deze bij je thuis. Leuk dat je hem afgemaakt hebt. Kan me voorstellen dat schuren een eeh potje mens-erger-je-niet was met al die rondingen. :?

Rick, ik ben het met je eens, je hebt soms dingen terzijde geschoven waarvan je denkt dat komt nog wel eens een keer. Dan ben je eigenlijk je motivatie kwijt om het af te werken.
    Het beeld ziet er wel leuk uit, maar zelf zou ik er niet aan beginnen, puur mijn persoonlijke smaak hoor.
    Beste groeten, Ad

knap werkje hoor , erg fijn bedacht .

groetjes
    ruben

Forum Rechten