Hulp gezocht bij zoeken naar tafelblad

  • Onderwerp starter renateenbert
  • Startdatum
R

renateenbert

Guest
Hallo houtbewerkers

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik ben op zoek naar een tafelblad 210 cm lang en 110 cm breed. Het liefst een blad in de oorspronkelijke vorm van de boom. Mijn ouders hebben 25 jaar geleden ergens in het midden van het land een salontafel in die stijl gekocht. Nu wil ik graag een eettafel daarbij laten maken. Ik weet dat er bladen komen uit Borneo die vaak langer zijn maar ik heb geen idee waar ik een tafelblad kan kopen of wie deze tafels maakt.

Kan iemand mij verder helpen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groet

Renate
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
Neem even contact op met de amsterdamse fijnhout handel of bijvoorbeeld inlands hout
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Er ligt bij mij in de buurt wel wat moois. Het is een enorme plaat mahonie. Mocht je die willen zien dan kan ik wel eens proberen een foto te maken. Volgens mij is die plaat bijna 4 meter lang en een meter breed!!
 

basme

Nieuw lid
15 aug 2010
3
0
Hallo,

Je kan ook kijken bij VTH trading in nijnsel, (bij eindhoven) daar leveren ze boomstamtafels van eiken .
in verschillende afmetingen.

Grt bas
 
R

renateenbert

Guest
Hallo Rick,

dank je wel voor je bericht. Mahonie vind ik te donker. Ik ben op zoek naar amerikaans noten het liefst of anders eiken maar amerikaans noten heeft voorkeur.

Nogmaals dank

Renate

rickkoorman zei:
Er ligt bij mij in de buurt wel wat moois. Het is een enorme plaat mahonie. Mocht je die willen zien dan kan ik wel eens proberen een foto te maken. Volgens mij is die plaat bijna 4 meter lang en een meter breed!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Amerikaans noten 110 cm breed? Dat wordt een enorme zoektocht. Zal wel enorm mooi kunnen zijn als je het vindt!! Je weet dat amer noten donkerer is dan mahonie?

Ik denk dat eiken een makkelijkere keuze zal zijn maar dan is 110 cm nog een beste maat. De kans op scheuren is wel enorm aanwezig.
 

basme

Nieuw lid
15 aug 2010
3
0
Hallo,

Je kan natuurlijk ook het tafelblad zelf samenstellen in Amerikaans noten.
Dus werken met vallende breedtes, deze verlijmen en zo op maat maken.

succes, laat maar weten als je nog een goed adres wilt hebben.

grt bas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.