Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7
    renateenbert
    Guest

Hulp gezocht bij zoeken naar tafelblad

Hallo houtbewerkers

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik ben op zoek naar een tafelblad 210 cm lang en 110 cm breed. Het liefst een blad in de oorspronkelijke vorm van de boom. Mijn ouders hebben 25 jaar geleden ergens in het midden van het land een salontafel in die stijl gekocht. Nu wil ik graag een eettafel daarbij laten maken. Ik weet dat er bladen komen uit Borneo die vaak langer zijn maar ik heb geen idee waar ik een tafelblad kan kopen of wie deze tafels maakt.

Kan iemand mij verder helpen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groet

Renate

Re: Hulp gezocht bij zoeken naar tafelblad

Neem even contact op met de amsterdamse fijnhout handel of bijvoorbeeld inlands hout

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Er ligt bij mij in de buurt wel wat moois. Het is een enorme plaat mahonie. Mocht je die willen zien dan kan ik wel eens proberen een foto te maken. Volgens mij is die plaat bijna 4 meter lang en een meter breed!!

Hallo,

Je kan ook kijken bij VTH trading in nijnsel, (bij eindhoven) daar leveren ze boomstamtafels van eiken .
    in verschillende afmetingen.

Grt bas

renateenbert
    Guest

Hallo Rick,

dank je wel voor je bericht. Mahonie vind ik te donker. Ik ben op zoek naar amerikaans noten het liefst of anders eiken maar amerikaans noten heeft voorkeur.

Nogmaals dank

Renate

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman
    Er ligt bij mij in de buurt wel wat moois. Het is een enorme plaat mahonie. Mocht je die willen zien dan kan ik wel eens proberen een foto te maken. Volgens mij is die plaat bijna 4 meter lang en een meter breed!!

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Amerikaans noten 110 cm breed? Dat wordt een enorme zoektocht. Zal wel enorm mooi kunnen zijn als je het vindt!! Je weet dat amer noten donkerer is dan mahonie?

Ik denk dat eiken een makkelijkere keuze zal zijn maar dan is 110 cm nog een beste maat. De kans op scheuren is wel enorm aanwezig.

Hallo,

Je kan natuurlijk ook het tafelblad zelf samenstellen in Amerikaans noten.
    Dus werken met vallende breedtes, deze verlijmen en zo op maat maken.

succes, laat maar weten als je nog een goed adres wilt hebben.

grt bas

Forum Rechten