2 kleine doosjes uit abachi ,walnoot en chileens kers

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Jaja, er zijn weer wat doosjes gemaakt. Enige tijd geleden kreeg ik 2 balkjes abachi van Woodworker(bedankt wilco). Ik had nog nooit eerder met dit hout gewerkt. Het bleek boterzacht te zijn. Een combinatie met een stukje chileens kers vond ik wel aardig maar er miste nog iets aan. Ik had nog wat stukjes walnoot fineer liggen.

Toen heb ik alles gelamineerd dwz
abachi-fineer-chil kers-fineer-abachi

Uit 1 stuk heb ik 2 doosjes kunnen halen.

Aan de binnenzijde zit wat zwart fluweel geplakt. Deze rollen kan je bestellen bij Axminister. Erg makkelijk, er zit al een klemstof op de achterzijde.

Attached files
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Rick

Weer 2 mooie doosjes uit Zwolle. Vooral die met die donkere zijkant is bijzonder. Kan je een detail foto van de zijkant posten.

Hartelijke groet Hugo
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Erg leuk hoor Rick, ik kan wel zeggen dat je de smaak goed te pakken hebt.
Ga ook weer een doosje maken maar dan uiteraard een ovale, voor kleine spulletjes zoals ringen en kleine snuistereien.
Ad
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Bram : klopt helemaal!! Je maakt dus een kistje die helemaal dicht is, deze zaag je dan inderdaad doormidden met wat kleine hulpmiddelen
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Ik zal de volgende keer eens wat meer foto's maken, van dit project eigenlijk te weinig foto's gemaakt.

Je zaagt eerst de korte zijde's van het doosje. De zaaghoogte moet eigenlijk net(1 a 2 mm) niet door het doosje komen. Hierdoor houdt het doosje een deel van de stevigheid. Zaag je er wel doorheen dat even het kiertje opvullen met een latje van dezelfde dikte als de zaagsnede.

Daarna zaag je de lange kanten en klaar ben je!! :D
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
De lintzaag zou een goede optie zijn. Ik moet alleen mijn lintzaag nog een beetje "tunen". De kans is dan groot dat ik de lintzaag eens ga proberen.
 

Dries Haneborst

Actieve deelnemer
14 jun 2010
185
0
Wawa wordt het ook genoemd, ik heb er ook wel eens mee gewerkt, grappig spul!

Leuke doosjes weer rick, je bent een stoomlocomotief :mrgreen:
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Wawa....Wawa....dat klinkt wel lekker. Het waren ook de eerste woordjes van mijn dochter. Ze wou dus gewoon een stukje hout? Had ik toch maar beter moet luisteren :D

Mocht iemand belang hebben bij deze doosjes laat me dat dan even weten. Alle opbrengsten gaan naar het goede doel en dan bedoel ik niet mooie LN beitels voor mijzelf :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.