Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Niet meer beschikbaar - Quick clamps lijmklemmen

Aangeboden:

Quick clamp lijmklemmen:

---Niet meer beschikbaar----

@lex

Attached files

Re: Quick clamps lijmklemmen

Heb ik ook gezien bij Ecotools.nl maar de maat is er niet meer.

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Niet vervelend bedoeld, maar persoonlijk heb ik zeer slechte ervaringen met dit type snel klemmers. Verschillende binnenwerken kapot geknepen en bij een enkele zelfs de kop af laten breken.

Ik heb ze zelf ook in gebruik en heb die ervaring nog niet. Maar ik meld daar wel bij dat ik het handvat niet blijf inknijpen tot het kapot is. Ik gebruik ze niet voor zware toepassingen. Daarvoor gebruik je bijvoorbeeld Bessey of als je dat budget er niet voor overhebt een willekeurige andere stalen lijmklem.

@lex

hallo deze worden ook aan geboden bij ecotools als opruiming voor 3 euro perstuk
    omdat ze vaak kapot gaan gaan ze eruit ik heb er ook 2 aangeschaft in ze vielen mij er tegen
    vr,gr
    hakkelaar

Re: Niet meer beschikbaar - Quick clamps lijmklemmen

Aangezien ik achteraf de discussie niet wilde aan hoeven gaan over degelijkheid, stond dit m.i. duidelijk genoeg in de advertentie. De advertentie is verwijderd.

@lex

Het stond er idd duidelijk genoeg in. Heb zelf ook een aantal van die klemmen. En wat de binnenwerken betreft, makkelijk te repareren met een tweetal goed gerichte vijzen En dan zijn ze bovendien sterker.

Erg handige klemmen om snel wat lichter klemwerk te verrichten.

Ik heb er nog geen panne mee gehad. Kan je vertellen waarvoor de schroeven (vijzen) precies dienen?

@lex

ik zal later foto's posten, maar in het kort komt het erop neer dat de klemfunctie faalt (als je knijpt heeft het mechanisme binnenin geen grip meer op de stang), omdat er binnenin teveel uitgesleten is. Met name een pin (dacht ik, nogal lang geleden :mrgreen: ) die al wel eens afbreekt, omdat ze van plastic is. Door een paar schroeven op de juiste plek te schroeven, vervang je dus die pin door een stuk metaal.

Maar ik kom hier nog op terug! Want zoals vele dingen in je geheugen, kan het best zijn dat het helemaal anders is ..

Forum Rechten