Schaaldelen gezaagd...

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
297
9
Heist o/d Berg
Sorry voor het laattijdig reageren Werkbank, maar ik heb de laatste maanden het forum bijna niet bezocht. Teveel andere zaken die mijn aandacht opeisen.
Ik heb de kettingen van bij KOX Direct. Je moet zoeken onder ' speciaal voor zagerijen' en dan aan de hand van het merk van uw kettingzaag , type en bladlengte de order plaatsen. Ik heb bij hun al meerdere bestellingen geplaatst én ontvangen en steeds correct en zonder problemen. Ik betaal wel vooraf via overschrijving.
Ik heb ik nog een paar stammetjes liggen die ik één van de volgende weken ga zagen. Ik zal je een seintje en het juiste adres geven als het zover is.
gr,
Danny
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Danny, het was een heel leerrijke demonstratie van je sawmill. Je sprak van het "vijlen" van je kettingen. wat gebruik ik hiervoor best en welke techniek? Nu gebruik ik een slijpmachine, maar ben er niet erg content van. jan
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
297
9
Heist o/d Berg
Jan, ik ben weeral aan de late kant....
Blij dat ge van de praktijk ook wat genoten hebt.Ik vijl mijn kettingen meestal op de machine. Een rond vijltje in een vijlgeleider( verkrijgbaar bij Stihl, 12 euro), de machine met het blad in de bankvijs en vijlen maar.
Wel eerst met een vod de olie van de tanden wrijven , olie en vijlen gaan niet samen..
gr,
Danny
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Danny,
Ik zie dat er verschillende vijldiameters zijn bij Kox Direct.
Welk is de aangewezen diameter voor een 404 gewone ketting en voor de 3/8 ripping ketting?
Kan dat met 1 vijltype?
Op hun site staat ook een vijlhouder Super Rapide.
Dat lijkt me een handig en niet te duur hulpmiddel.
Wat denk er van?
Groeten
jan
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.