wedstrijd schaven

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Jaap, waar echt geschaafd wordt vallen er geen spanen, maar heel wat anders.
Ik schaaf ook wel maar zeker niet zo.
Je zou het overdreven kunnen noemen, maar dat is zeker niet zo, goed schaafwerk afleveren vereist vakmanschap.
Vond het een instructieve video, bedank voor het posten.
Ad
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
voor dergerlijke krullen moet je haaks op de langte van je steen slijpen. Druk met beiden handen zowel voor als achter op de beitel. Kijk toshio odate's boek, hoe hij zijn schaafbeitels vasthoud.
Een steen moet vlak zijn, maar geloof die idiote niet die zeggen dat je een shapton system moet aanschaffen om een echt goed resultaat te krijgen. je slijptechniek is het belangerijkste. Check je beitel tegen het licht en pas hem aan door een beetje naar links of naar rechts te hangen terwijl je slijpt. de druk van je vingers is ook belangerijk.

groet, caspar...
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
3120613357_f9a9e65f7e.jpg


kleine motivatie...
 

peterderooij

Actieve deelnemer
7 sep 2008
584
0
Als je denkt dat die Duitsers goed kunnen schaven, dan heb je onderstaande video nog niet gezien! Ondanks het feit dat de presentator net wakker is en eruit ziet of hij de avond voor de opname flink heeft doorgezakt krijgt hij het voor elkaar om (voor hij de diepte instelt) krullen te maken die zo dun zijn dat je ze niet eens kan zien! Wat een techniek, en dat met een roestige schaaf en aan plank die hij ook nog eens met één hand vast moet houden! :D :D :D

http://www.expertvillage.com/video/15623_power-planer-old-one.htm

PS: lees ook eens de commentaren onder de video :)
 

hemski

Actieve deelnemer
31 mrt 2008
281
2
hij zegt op het eind "still lot of work though" :D :D

Echt hilarisch :D
 

Caspar Labarre

Actieve deelnemer
4 okt 2008
677
0
volgens mij is het loutere comedie, kan niet serieus zijn. Hij uit totaal geen moeite in zijn bewegingen.

hij krijgt precies voor elkaar wat hij wil...

tenminste dat hoop ik dan maar......
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.