Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 31

Onderwerp: notenhout te koop

notenhout te koop

ik heb een notenboom omgedaan die al 2 jaar dood was en dus al redelijk droog
    ik heb stukken stam van +-65 en +-90 cm lang en diameter 45 tot 65cm+ nog verschillende dikke takken+ eveneens de wortelblok maar die moet nog opgegraven worden ,heb zelf al wel eens gekeken naar de prijs van notenhout , doe me een eerlijk bod

Attached files

Re: notenhout te koop

Het is in dit geval niet de prijs van Notenhout die richtinggevend is, maar de prijs van brandhout.
    Notenhout bij de houthandel ziet er wel iets anders uit Dit zijn geen stukken waar je een meubel uit vervaardigd hé.
    Niet elke rol brandhout is van goudwaarde

Mvg,

André

nou ook goed dan stook ik het op he,heb ik tenminste de warmte

Dit lijkt wel een commerciele posting...................

:arrow:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door czcarbon
    nou ook goed dan stook ik het op he,heb ik tenminste de warmte

Waarom denkt nu ineens iedereen met wat brandhout in de tuin dat hij of zij een schat in handen heeft?
    Het is lovenswaardig dat bij mooie houtsoorten even nagedacht word voor het in de kachel verdwijnt, maar bied het eventueel aan in ruil voor een werkstuk, of voor een gelijkaardige hoeveelheid "echt brandhout"
    in plaats van er direct een pak geld voor te verwachten. In dit geval voor hout dat al twee jaar dood op stam staat

Mvg,

André

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Editje.

mensen,mensen doe geen infarct he zeg,het gaat hier over hout niet het einde van de wereld.De persoon die de boom is komen rooien heeft mij verteld dat de blokken goed en te mooi waren om op te stoken, wat mijn eerste intentie eigenlijk was,en omdat ik geen verstand van hout heb,heb ik gekeken wat het hout nu eigenlijk kost(informatief). Ik heb niet geïmpliceerd dat ik hier schatten verwacht,ik heb trouwens een blok gegeven aan een vriend van me en die vertelde me over dit forum waarop ik dacht mischien leuk voor de mensen die gepassioneerd met hout bezig zijn,maar voor de prijs van brandhout kan ik het beter zelf klieven en opstoken want dan heb ik er tenminste nog de warmte van,en met de prijzen van de brandstoffen (gas en elektriciteit)....
    Dus even ademhalen vooraleer iedereen hevig begint te reageren

Hallo Czcarbon.

Lijkt wel prachtig hout te zijn. Lijkt me leuk om dit inlands hout eens uit te proberen op de houtdraaibank. Waar ligt dit bruine goud en heb je überhaupt nog een paar blokken. Draai ik ook iets voor jou als tegenprestatie. Op mijn site kun je alvast een idee opdoen.
    vr.gr. Jan Pranger.

hallo max
    het hout was walnoot,geen kers,kan mischien wat verwarren maar de schors is er al af,maar het is walnoot
    de blokken liggen in rijkevorsel belgie
    mvg j

Forum Rechten