Belangrijk: GPS-locatie in EXIFF-metadata v. foto's

A

Anonymous

Guest
Surfie zei:
Houthasses zei:
Pardon pardon, ik haal Kassa en Radar door mekaar. :oops:

Hier is de link naar de uitzending van gister: http://www.trosradar.nl/uitzending/item/1730/burgerservicenummer/
Text: http://www.trosradar.nl/artikel_detail/bericht/misbruik-van-uw-burgerservicenummer/

Het ging over het gebruik van paspoort kopieën en je BSN. Dat er veels te vaak naar gevraagd wordt door winkels/bedrijven terwijl dat wettelijk helemaal niet mag. Die gegevens zijn alleen voor communicatie met de overheid. Winkels en bedrijven gebruiken die gegevens oa voor klantendatabases, wat tegen de wet is. Maar ja, de controlerende instantie is te klein om dit allemaal te onderzoeken. Een vrouw vertelde dat n.a.v. een paspoort kopie iemand haar identiteit gejat had, en allerlei zaken kon regelen. Ze gaven als tip als om een paspoort kopie gevraagd word door een niet-overheidsinstantie je pasfoto en BSN door te krassen. Of gewoon zeggen dat ze op kunnen hoepelen/stampij maken natuurlijk. Heel goed dit soort tips, ik wist niet dat je bijna niemand je BSN hoeft te geven. Ook een goed punt was dat je echt dit soort zaken nú aan moet pakken, want als de grote systemen er eenmaal zijn is het te laat en zitten je gegevens al overal in.
geldt dit eigenlijk ook voor belgie?

Mwah,ik wist dat ook niet.
Wat mij dan irriteert,is dat je btw nr wel " iedereen " moet hebben,terwijl dit je BSN is met een toevoeging.
Dat is weer een fijne zaak.....................

:x
 

@lex

Actieve deelnemer
26 okt 2010
242
0
Henkus zei:
Mwah,ik wist dat ook niet.
Wat mij dan irriteert,is dat je btw nr wel " iedereen " moet hebben,terwijl dit je BSN is met een toevoeging.
Dat is weer een fijne zaak.....................

Dit snap ik niet, kan je dat verder toelichten?

@lex
 
A

Athanor

Guest
Het BTW nummer van ZZP ers en kleine zelfstandigen bestaat uit het BSN met een toegevoegde code. Omdat je verplicht bent op veel momenten je btw-nummer te communiceren geef je als het ware je BSN weg.

Fons
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Waarschijnlijk een ambtenaar die bedacht dat het bij ZZP-ers en KZ's om personen gaat en zich realiseerde dat de overheid dus wettelijk verplicht is om het BSN te gebruiken in de communicatie...

Arthur
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.